BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Staniec Iwona (Lodz University of Technology), Michałowska-Dutkiewicz Agnieszka (Lodz University of Technology)
Tytuł
Organization of Educational Space
Organizacja przestrzeni edukacyjnej
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Łódzka, 2017, z. 67, nr 1214, s. 153-163, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja, Architektura, Przestrzeń pracy
Education, Architecture, Workspace
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Badania potwierdziły związek pomiędzy lokalizacją uczniów w klasie a ich działalnością. W praktyce i teorii nie widać jednego optymalnego sposobu aranżacji przestrzeni klasowej. Zależy to od liczby osób w grupie, rodzaju zajęć, podejścia ucznia i nauczyciela, nastroju, a nawet pory dnia. Niniejszy artykuł przedstawia zalety i wady wybranych ustawień oraz zaleca ich stosowanie.(abstrakt oryginalny)

The research confirmed the relationship between the location of the student in the classroom and their activity. In practical and theory don't exist one optimal way of arranging the class space. It depends on the number of people in the group, the type of a lesson, an approach of the student and teacher, a mood or even the time of the day. This paper presents advantages and disadvantages chosen setting and are given recommendations their use.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Arends R.: Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.
  2. Bańka A.: Architektura psychologicznej przestrzeni życia. Behawioralne podstawy projektowania, Wydawnictwo Gemini, Poznań 1997.
  3. Bańka A.: Społeczna psychologia środowiskowa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.
  4. Bańka A., Łącała Z., Noworol Cz., Ratajczak Z.: University Management. Governance Efficiency and efficacy of administration, Uniwersytet Jagielloński, Warszawa 2002.
  5. Droździel-Papuga G.: Ustawiamy stoliki: w podkowę, jodełkę, a może kwadrat? http://blogiceo.nq.pl/edukacja1klasa/files/2014/10/USTAWIENIAStolik% C3 w-w-sali-lekcyjnej, dostęp z dnia 18.10.2016 r.
  6. Hall E.T.: The Hidden Dimension, The Massachusetts Institute of Technology 1966.
  7. http://jaszczur.czn.uj.edu.pl/mod/book/tool/print/index.php?id=8809, dostęp z dnia 12.05.2016 r.
  8. Jankowski B.: Jak przestrzeń klasy wpływa na zachowania uczniów? http://www.ceo.org.pl/pl/1klasa/news/jak-przestrzen-klasy-wplywa-na-zachowaniauczniow, dostęp z dnia 18.10.2016 r.
  9. Łaguna M.: Szkolenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  10. Meighan R.: Socjologia edukacji, Toruń 1993, Wyd. Uniwersytetu M. Kopernika.
  11. Nalaskowski A.: Przestrzenie i miejsca szkoły, Wyd. Impuls, Kraków 2002.
  12. Silberman M.: Uczymy się jak uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  13. Wennerstrom K., Skjold S., Broderman M.: Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-2599
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu