BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Balúnová Zuzana (University of Matej Bel, Banská Bystrica)
Tytuł
The Importance of Ethical Credibility in Business
Istotność etycznej wiarygodności w biznesie
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 94, s. 9-16, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Wiarygodność, Przedsiębiorstwo
Business ethics, Credibility, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Współczesna działalność przedsiębiorstw znajduje się w skomplikowanym środowisku. Usiłowanie uzyskania prestiżu ekonomicznego łączy się z walką o wartości oraz o utrzymanie dobrej marki. Wiarygodność etyczna jest dzisiaj ważnym elementem prestiżu ekonomicznego oraz sukcesu przedsiębiorstw. W artykule uwagę poświęcimy temu, jak buduje się wiarygodność ekonomiczną w przedsiębiorstwach, z akcentem na słowackie środowisko przedsiębiorcze.(abstrakt oryginalny)

Business activities are currently in a difficult environment. To win economic profile is accompanied by the struggle for values and maintaining a reputation. Ethical credibility today is an important factor of economic prestige and business success. In this article we will deal with the question of how they build ethical credibility in organizations with an emphasis on Slovak business environment.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Buffett W.: Break His Silence about Moody's, Wall Street Journal [online]. 1 July 2010 [cit. 2016-03-01]. available at: .
  2. Code of Business Ethics. Booklet for business ethics/ Proceedings from conference: Assistance in Preparing and Introducing the Code of Business Ethics in Slovakia. Bratislava: SFPA, 2003.
  3. Credibility of companies [online]. 2006. [cit. 3.4.2016] available at: http://www.beck.cz/budujeme-duveryhodnou-firmu
  4. Dubcová G.: New Trends in Doing Business in Slovakia Responsibly. Bratislava: University of Economics, 2013.
  5. Fobel P.: 2011. Cases, Application, Ethics. Banská Bystrica: FHV UMB, 2011.
  6. Fobel P.: 2013. Organisational Ethics and Professional Consultancy in Ethics. Žiar nad Hronom - Banská Bystrica: APRINT 2013.
  7. Fobel P.: Currently Applied Ethics and Possibilities for Ethical Expertise. In: Fobelová D. (ed.): Applied Ethics and Professional Practice. Banská Bystrica: FHV UMB 2011.
  8. Great Dictionary of Sociology I. 1996. Prague: Charles University Karolínium Publisher, 1996.
  9. Reputation affects the value of a company [online]. 2003. [cit. 1.4.2016] available at: http://www.etrend.sk/podnikanie/reputacia-ovplyvnuje-hodnotu-firmy.html.
  10. Tomancová L.: Ethics in Doing Business. Knihárstvo Georg, Žilina 2011.
  11. Veber J. - Srpová J. et al.: Doing Business, Small and Middle-sized Companies. Grada, Prague 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu