BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cichosz Izabela (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Characteristics of Successful Procurement Negotiators
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 3, cz. 2, s. 223-229, tab., bibliogr. 10 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Studia z zarządzania międzykulturowego
Słowa kluczowe
Negocjacje, Zakup, Komunikowanie międzykulturowe
Negotiations, Purchasing, Intercultural communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
The process of negotiation involves several psychological aspects and for the last 30 years, scholars have tried to increase the knowledge about the underlying processes [Chmielecki 2010]. They have focused mainly on cognitive skills, motivation, confidence, and the power to influence and communicate directly. This paper aims at exploring characteristics of procurement negotiators. The paper presents results of IDI interviews. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bordone R. (2000), Teaching Interpersonal Skills for Negotiation and for Life, "Negotiation Journal", 16(4), pp. 377-385.
  2. Chmielecki M. (2010), Komunikacja międzykulturowa w procesie zarządzania negocjacjami, rozprawa doktorska, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź.
  3. Chmielecki M. (2012), Zarządzanie negocjacjami w organizacji - wymiar międzykulturowy, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 30, pp. 33-45.
  4. Chmielecki M. (2013), Conceptual negotiation metaphors across cultures-research findings from Poland, China, The United States and Great Britain, "Journal of Intercultural Management", 5.3, pp. 103-118.
  5. Chmielecki M. (2015), Factors Influencing Effectiveness of Internal Communication, "Management and Business Administration", 23(2), pp. 24-38.
  6. Gates S. (2015), The Negotiation Book: Your Definite Guide to Successful Negotiating, John Wiley & Sons, 2015, Print.
  7. Gilkey R., Greenhalgh L. (1986), The Role of Personality in Successful Negotiating, "Negotiation Journal", 2(3), pp. 245-256.
  8. Murray M. (2016), Negotiation in the Purchasing Process, "About Money", Web. 28 June.
  9. Sarthory J. (1971), Structural Characteristics and the Outcome of Collective Negotiations, "Educational Administration Quarterly", 7(3), pp. 78-89.
  10. Torney-Purta J. (1998), Evaluating Programs Designed to Teach International Content and Negotiation Skills, "International Negotiation", 3(1), pp. 77-97.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu