BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Watras Grażyna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Kreowanie niebiznesowych i-społeczności
Creating Non-Business Communities
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 469-477, tab., bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Użytkownicy internetu, Klasyfikacja
Internet users, Classification
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wykreowanie niebiznesowej i-społeczności wymaga od jej twórcy przeprowadzenia wielu ważnych działań, głównie jej zainicjowania, a więc sformułowania jasno określonych celów stanowiących o formach i sposobach jej funkcjonowania. Kolejne działania dotyczą dostarczenia rozwiązań technologicznych w zakresie rejestracji, identyfikacji członków społeczności oraz komunikacji miedzy nimi. Dalsze funkcjonowanie i-społeczności uzależnione jest od członków i-społeczności, ich pomysłowości i inwencji. (fragment tekstu)

Beside business communities, there are also other societies that are not related to business. The main reasons to set up these communities, among others, are: common interests, hobbies, convictions, opinions, needs and also demographic and culture features. This article presents the process of creating non-business communities with special attention to particular criteria. E-communities are also presented by Maslow's theory of needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banks D., Daus K., Customer Community, Wiley Company&San Francisco, 2002.
  2. Biskupska A., Kryska M., Dzikość serca w Internecie, http://sympatia.onet.pl/1217396,prasa.html, 2005.
  3. Czaczkowska E.K., W jaki sposób złapać w sieci męża katolika, "Rzeczpospolita" z dnia 15 listopada 2005.
  4. Elektroniczna swatka, http://www.audyt.gemius.pl/article_swatka.php, 2005.
  5. Krukowski M., Gacki G., Internet odmienia świat, "Nowe Państwo", http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=2&ITEM=l 131338&Kat=243, 2003.
  6. Małachowski A., Wirtualny homo economicus, Materiały na konferencję "Informacja XXI wieku", Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2003.
  7. Mazurek G., Fundamenty budowania wirtualnych społeczności, "Modern Marketing" 2003 nr 4.
  8. Mazurek G., Liderzy opinii online, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2//aid=m433a8b700d84e, 2005.
  9. MultiForum dyskusyjne, http://mforum.pl, 2005.
  10. Niemirowska M., Wakacyjny ruch na polskich witrynach, http://di.com.pl/artykuly/tresc.php?Ip=53 , 2004.
  11. Osipczuk M., Internetowe grupy wsparcia http://psychotekst.com/strona.php?nr=197, 2005.
  12. Tadeusiewicz R., Społeczność Internetu, Exit, Warszawa 2002.
  13. Tapscott D., Gospodarka cyfrowa: nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.
  14. Teszner Ł., Kto mieszka w cyberprzestrzeni? O społeczeństwach internetowych, http://www.cyberforum.edu.pl/druk.php3?ITEM=21, 2004.
  15. Tempska A., Zydel R., Społeczność internetowa?, http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60806,2746134.html, 2005.
  16. Wolski A., Generacja GG:2 min BiznesNet.pl, www.biznesnet.pl/w/8854/Generacja-GG:-2mln, 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu