BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Žibėnienė Gintautė (Mykolas Romeris University, Lithuania)
Tytuł
Study Programme (Curriculum) Development Problems in Historical Perspective - Lithuanien Case
Źródło
World Journal of Theoretical and Applied Sciences, 2016, nr 2 (5), s. 141-154, tab., bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Z problematyki kultur. Studium interdyscyplinarne
Słowa kluczowe
Program nauczania, Nauczanie, Ocena jakości
Curriculum, Teaching, Quality assessment
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Litwa
Lithuania
Abstrakt
W artykule opisano programy studiów (nauczania) na początku reformy edukacji i obecnie. Badane przez ekspertów tendencje programowe omówiono na podstawie wskaźników jakościowych i ilościowych. Dane z badań przetworzono za pomocą programu statystycznego PAULA. W drugiej części artykułu zanalizowano przyjęte na Litwie programy nauczania z lat 2011-2012. (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beauchamp G.A.: Curriculum theory. Wilmette, Illinois: the Kagg Press 1961.
  2. Bitinas B.: Ugdymo tyrimų metodologija. (Methodology of Educational Researches). Vilnius: Josara 1998.
  3. Bologna Declaration. 1999. http://www.coe.int/T/E/Cultural_Cooperation/education/ Higher_education/Activities/Bologna_Process/Bologna_Declaration.asp
  4. Curriculum Handbook. USA: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD) 2001. http://www.ascd.org/handbook/demo/demo.htm
  5. Dublin Descriptors (2004)/ Dublino darbo grupės aprašai (2004) /Shared 'Dublin' descriptors for Short Cycle, First Cycle, Second Cycle and Third Cycle Awards/ A report from a Joint Quality Initiative informal group.
  6. Handbuch of Research on Curriculum. Ed. P.V. Jackson. New York: MacMillan 1992.
  7. Holmes B., McLean M.: The curriculum a comparative perspective. London: Unwing Hyman 1998.
  8. Lauzackas R.: Mokymo turinio projektavimas (Curriculum desgn). Kaunas 2000.
  9. Mayring P.: Qualitative Content Analysis. "Forum: Qualitative Social Research" 2000, no. 1 (2). http://qualitative-research.net/fqs.
  10. Pukelis K. ir kt.: Savarankiško studijavimo panaudojant e-priemones metodika. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2011. http://skc.vdu.lt/downloads/projekto_rezultatai/metodika_taisyta_05-03_maketuota_3.pdf
  11. Report on the National Education Development (Nacionalinis švietimo plėtotės raportas). http://www.smm.lt/ svietimo_bukle/docs/apzvalgos/RAPORTAS__taisymai_.pdf
  12. Tyler R.W.: Basic principles of Curriculum and Instruction. Chicago: The university of Chicago Press 1949.
  13. The Order No. 1326 Issued by the Minister of Education and Culture of the Republic of Lithuania on 2000 10 26 under the title ,,Re: Approval of Consistent Training Program Principles'' // The State News, 2000, 91-2841.
  14. The European Network for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). www.enqa. net]
  15. Tuning: Europos švietimo struktūrų suderinimas. Vilnis 2010.
  16. Žibėnienė G.: Review of study programme renewal in Lithuania: planning students' independent work. "Aukštojo mokslo kokybė: tyrimai, geroji patirtis, aktualijos, diskusijos" 2013, nr 10, p. 99-120.
  17. Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos 2 prioriteto "Mokymasis visą gyvenimą" VP1- 2.2-ŠMM-07-K "Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas", atnaujinamų studijų programų tarpinio vertinimo reikalavimai, kriterijai, (Guidelines for Interim Assessment Reports of Renewed Study Programmes) patvirtinti Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos įsakymu Nr. SR-28-01-299, 2010-09-30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2392-2443
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu