BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Information Management Function in a Modern Organization
Funkcja zarządzania informacją w nowoczesnej organizacji
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 269-275, rys., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Zarządzanie informacją, Podejmowanie decyzji
Information management, Decision making
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Zarządzanie informacją jest definiowane jako świadomy proces, w którym informacje są zbierane i wykorzystywane przy podejmowaniu decyzji na wszystkich poziomach organizacji. Celem funkcji zarządzania informacją w organizacji jest zapewnienie odpowiedniej wiedzy fachowej, niezbędnej w procesie zarządzania informacją. Funkcja ta ma zapewnić integrację wszelkich działań informacyjnych w organizacji oraz pomóc w stworzeniu efektywnej infrastruktury informacyjnej. Koncepcje zarządzania informacją i funkcji zarządzania informacją stanowią podstawę bardziej wyspecjalizowanego podejścia, mającego na celu opracowanie całościowej strategii informacyjnej danej organizacji. (abstrakt oryginalny)

This article describes the basic notion of Information Management discusses relatively new concepts of Information Management Function, Information Management Superiority, and a conceptual framework based on the concept of IM function, which can be used by organizations to understand their current IS strategy. A natural question which follows is, So what is the future of the management of information? Modern companies have to create new business knowledge and disseminate it widely through the organization. The new concept of knowledge management is supposed to allow for knowledge sharing throughout the organization. Knowledge-creating organizations, sometimes dubbed learning organizations, create techniques, infrastructures and systems to encourage employees to share what they know and to make better use of accumulated workplace knowledge. It seems that knowledge management will not replace information management, however. Most likely, it will constitute a complementary approach for all the organizations which want to take full advantage of their information resources, and strengthen their market position. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. ACCA, Business Information Management: Paper 3.4 Textbook. Foulks Lynch Ltd. 2001.
  2. Avison D., Fitzgerald G., Information Systems Development: Methodologies, Techniques and Tools. McGraw Hill, New York 2003.
  3. Frenzel C., Management of Information Technology, Thomson Learning 1999.
  4. Hinton M. (ed.), Introducing Information Management: The Business Approach. The Open University, Elsevier, Butterworth, Heinemann 2006.
  5. Strassman P., The Politics of Information Management, Information Economics Press, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu