BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leszczyńska Maja (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Łopaciński Karol (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Zygała Ryszard (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Wybrane narzędzia Business Intelligence w obszarze finansów i rachunkowości
Implementing Business Intelligence in Finance
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 322-338, rys., bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Systemy Business Intelligence, Finanse, Rachunkowość
Business Intelligence systems, Finance, Accounting
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obecnie komputery na dobre zadomowiły się w departamentach finansowych! rachunkowości przedsiębiorstw. Oprócz wsparcia operacyjnego, oczekuje się od systemów informatycznych obsługujących rachunkowość i finanse również wspomagania procesów decyzyjnych na poziomach taktycznym i strategicznym. Tradycyjnie, od kilkudziesięciu lat, funkcje komputerowego wspomagania procesów decyzyjnych realizują systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems - DSS) systemy informowania kierownictwa (Executive Information Systems - EIS) ord systemy ekspertowe. Jednak od kilku lat można dostrzec tendencje do przejmowania funkcji wymienionych systemów przez aplikacje zbudowane na bazie hurtowni danych. Pod hasłem Business Intelligence (BI) pojawiła się nowa klasa systemów, które dedykuje się różnym obszarom tematycznym zarządzania przedsiębiorstwem, w tym również zarządzaniu obszarem finansów. W niniejszym artykule zaprezentowane zostały wybrane aspekty zastosowania BI w obszarze finansów i rachunkowości przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)

Business Intelligence becomes part of the standard information technology set used by more and more businesses. To effectively manage the finance, managers need to analyze data collected from different sources and transform it into intelligence and knowledge. Business Intelligence tools сan significantly help managers in improving the basic financials functions. In this paper, the benefits and challenges of implementing BI in finance are discussed from different perspectives. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Amanowicz A., Co to jest Business Intelligence?, www.centrumwiedzy.edu.pl, z 30.01.2003.
  2. Business Objects Enterprise 6 - Finance Intelligence.
  3. Dyche J., CRM - relacje z klientami, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
  4. Financial Consolidation and Reporting Solutions - Adding Value to ERR Systems (a Hyperion White Paper) 2004.
  5. http://www.businessobjects.com/products/analyticapps/financei/default.asp.
  6. http://www.premiumtechnology.pl/www2/wwwn.nsf/ID/bo_product_overview70penDocument.
  7. http://www.sas.com/offices/europe/poland/software/fms.html.
  8. Laudon K., Laudon J., Managment Information Systems, Prentice Hall International, Inc 2000.
  9. Miller J., Pniewski K., Polakowski M., Zarządzanie kosztami działań, WIG-Press, Warszawa 2000.
  10. Nowicki A. (red.), Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2005.
  11. Pollard A., Competitior Intelligence Strategy, Tools and Techniques for Competitive Advantage, Financial Times Pitman Publishing, London 1999.
  12. Raskino M., Start Planning Now for the Real-Time Enterprise, 3 October 2002, ID Number: AV-18- 2919.
  13. Rigatuso Ch., Daily Business Intelligence (DBI) for Financials. Daily Business Intelligence Automating Operational Reporting, Oracle (White Paper) 2005.
  14. The New Lexicon Webster 's Encyklopedie Dictionary of The English Language - Canadian Edition, Lexicon Publications, Inc. New York 1988.
  15. Wu J., What is Business Intelligence?, DM Review Online, luty 2000.
  16. Zachel W., Narzędzia Business Intelligence, Gazeta IT nr 2(21), luty 2004, www.gazeta-it.pl.
  17. Zygała R., Sitarska M., Podstawowe narzędzia marketing intelligence, [w:] Informatyka w gospodarce globalnej. Problemy i metody. Red. J. Kisielnicki, J.K. Grabara, J.S. Nowak, WNT, Warszawa-Szczyrk 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu