- Autor
- Radomiak Iwona (Politechnika Częstochowska)
- Tytuł
- Analiza porównawcza wybranych narzędzi Business Intelligence wspomagających systemy CRM
The Comparison of Business Intelligence Tools Supporting CRm Systems - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 373-385, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
- Tytuł własny numeru
- Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Systemy Business Intelligence, Analiza porównawcza
Customer Relationship Management (CRM), Business Intelligence systems, Comparative analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Na dzisiejszym rynku informatycznym dostępnych jest wiele produktów klasy Business Intelligence i warto je porównać, przeanalizować, poklasyfikować. Zasadniczym celem niniejszego opracowania jest przedstawienie analizy porównawczej wybranych trzech narzędzi klasy BI: MicroStrategy Desktop, STATISTICA Data Miner oraz Systemu Górnik, ze względu zarówno na podstawowe wymagania stawiane aplikacjom tego typu, jak na dostępność funkcji analitycznych, szczególnie istotnych dla zarządzania kontaktami z klientami. (fragment tekstu)
The article disscusses the basic principles of Customer Relationship Management and presents chosen tools of Business Intelligence (BI) class. The author presents definition and general profile of B1 tools, and formulates requirements in context of CRM systems supporting. Three products of the BI class that are available on the Polish computer market (MicroStrategy Desktop, STATISTICA Data Miner and System Górnik) are compared according to following criterions: the equipment requirements, database platform, available ways of data analysis, range of analytic functions particularly essential for CRM, the ways of information's presentation and co-operation with others applications. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- http://www.gramsoftware.pl/microstrategy/produkty/desktop/.
- http://www.statconsulting.com.pl.
- http://www.statsoft.pl/.
- Jelonek D., Modelowanie bazy metod i modeli systemu zarządzania kontaktami z klientami, Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, AE, Wrocław 2002.
- Portal IT-investment, www.it-investment.pl.
- Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych, Zarządzanie kontaktami z klientami (CRM), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
- Void M., Gdy intuicja zawodzi, "Era Komputera", 02.11.2004.
- Zalech W., Narzędzia Business Intelligence, "Gazeta IT" nr 2(21), luty 2004.
- Żmigrodzki M., Rola systemu zarządzania wiedzą w obsłudze klienta, http://earth.icenter.pl/~ziemba.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3858 - Język
- pol