BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Radomiak Iwona (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Analiza porównawcza wybranych narzędzi Business Intelligence wspomagających systemy CRM
The Comparison of Business Intelligence Tools Supporting CRm Systems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 373-385, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Systemy Business Intelligence, Analiza porównawcza
Customer Relationship Management (CRM), Business Intelligence systems, Comparative analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na dzisiejszym rynku informatycznym dostępnych jest wiele produktów klasy Business Intelligence i warto je porównać, przeanalizować, poklasyfikować. Zasadniczym celem niniejszego opracowania jest przedstawienie analizy porównawczej wybranych trzech narzędzi klasy BI: MicroStrategy Desktop, STATISTICA Data Miner oraz Systemu Górnik, ze względu zarówno na podstawowe wymagania stawiane aplikacjom tego typu, jak na dostępność funkcji analitycznych, szczególnie istotnych dla zarządzania kontaktami z klientami. (fragment tekstu)

The article disscusses the basic principles of Customer Relationship Management and presents chosen tools of Business Intelligence (BI) class. The author presents definition and general profile of B1 tools, and formulates requirements in context of CRM systems supporting. Three products of the BI class that are available on the Polish computer market (MicroStrategy Desktop, STATISTICA Data Miner and System Górnik) are compared according to following criterions: the equipment requirements, database platform, available ways of data analysis, range of analytic functions particularly essential for CRM, the ways of information's presentation and co-operation with others applications. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://www.gramsoftware.pl/microstrategy/produkty/desktop/.
  2. http://www.statconsulting.com.pl.
  3. http://www.statsoft.pl/.
  4. Jelonek D., Modelowanie bazy metod i modeli systemu zarządzania kontaktami z klientami, Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, AE, Wrocław 2002.
  5. Portal IT-investment, www.it-investment.pl.
  6. Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych, Zarządzanie kontaktami z klientami (CRM), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
  7. Void M., Gdy intuicja zawodzi, "Era Komputera", 02.11.2004.
  8. Zalech W., Narzędzia Business Intelligence, "Gazeta IT" nr 2(21), luty 2004.
  9. Żmigrodzki M., Rola systemu zarządzania wiedzą w obsłudze klienta, http://earth.icenter.pl/~ziemba.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu