BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jando Olga (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Innowacje wartością dla klienta - na przykładzie marek z przemysłu kosmetycznego
Innovation as a Value for the Customer - Based on Brands from Cosmetics Industry
Źródło
Journal of Modern Management Process, 2017, vol. 2, nr 1, s. 50-59, tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne instrumenty zarządzania projektami i procesami
Słowa kluczowe
Innowacje, Innowacje marketingowe, Przemysł kosmetyczny, Kosmetyki
Innovations, Marketing innovations, Cosmetic industry, Cosmetics
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M30, M31
streszcz., summ.
Abstrakt
Głównym celem artykułu jest zdefiniowanie innowacji marketingowych oraz opisanie zależności między wprowadzaniem nowych produktów oraz postrzeganiem danej marki przez klienta, a sukcesem przedsiębiorstwa. Opisano różnego rodzaju innowacje na przykładzie marek z przemysłu kosmetycznego, które odniosły międzynarodowy sukces. W pierwszej części zwrócono uwagę na źródła innowacji oraz wyjaśniono pojęcie wartości dla klienta. W drugiej części artykułu uwagę poświęcono konkretnym produktom, które są przykładem innowacji marketingowych czy produktowych. Pozwala to w dokładny sposób pokazać ich wpływ na postrzeganie marki przez konsumentów. W artykule przedstawiono również pogląd, że innowacje są jednym z głównych czynników pozwalających na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)

The main aim of this article is to define innovation with particular focus on marketing innovation and to describe the relationship between the introduction of innovation on the goods offered by the company and the perception of the brand by the customer and the success of the enterprise It is achieved by describing the various types of innovation on the example of brands from the cosmetics industry. The article is divided into two parts. The first defines both the concept of innovation and its types. Moreover, attention is drawn to the source of innovation and explains the concept of customer value. In the second part of the article attention is paid to specific products, which are an example of marketing innovations or product. This allows to show their impact on brand perception by consumers. The article also presents the view that a company should be ran with particular emphasis on innovation, as it is one of the main factors that allow to gain competitive advantage. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ankiel-Homa, M. (2011). Trendy innowacyjne w opakowaniach produktów kosmetycznych. Pozyskano z: http://kongres-kosmetyczny.pl/uploads/article/files/48ff2b9c33d56d0c3e73026474de3a9bb85d5ac0.pdf. Data dostępu: 25.05.2017.
  2. Bal-Woźniak, T. (2012). Innowacyjność w ujęciu podmiotowym, uwarunkowania instytucjonalne. Warszawa: PWE.
  3. Białoń, L. (2010). Zręby teorii innowacji, W: L.Białoń (red.), Zarządzanie działalnością innowacyjną. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
  4. Cholewa-Wójcik, A. (2015). Konsumencka ocena innowacyjnych opakowań kosmetycznych. Handel Wewnętrzny, 2(355), 74-87.
  5. Farmacom. (2016). Nowości na rynku opakowań kosmetycznych. Pozyskano z: http://przemyslkosmetyczny.pl/artykul/nowosci-na-rynku-opakowan-kosmetycznych. Data dostępu: 25.05.2017.
  6. Graczykowska, M. (2014). Kosmetyki przyszłości - nowości i trendy kosmetyczne. Relacja z konferencji. Pozyskano z: http://biotechnologia.pl/kosmetologia/aktualnosci/kosmetyki-przyszlosci-nowosci-i-trendy-kosmetyczne-relacja-z-konferencji,14184. Data dostępu: 25.05.2017.
  7. Gródek-Szostak, Z., Jando, O., Szeląg-Sikora, A. (2017). Rola User-Driven-Innovation w kreowaniu i wdrażaniu innowacji marketingowych. W: E. Mazur-Wierzbicka (red.), Współczesne wyzwania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
  8. Kaplan, R., Norton, D. (2016). Strategiczna Karta Wyników. Warszawa: PWN.
  9. Kotler, P., Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny. Warszawa: PWE.
  10. Kowalczyk, M. (2014). Fakty i mity o opakowaniach kosmetyków. Czy kupujemy hi-tec wart swojej ceny. Pozyskano z: http://natemat.pl/100761,fakty-i-mity-o-opakowaniach-kosmetykow-czy-kupujemy-hi-tec-wart-swojej-ceny. Data dostępu: 25.05.2017.
  11. Krajowy rynek kosmetyczny warty miliardy euro. Polska liderem w skali Europy. (2015). Pozyskano z: http://www.forbes.pl/krajowy-rynek-kosmetyczny-warty-miliardy-euro-polska-liderem-w-skali-europy,artykuly,199709,1,1.html. Data dostępu: 25.05.2017.
  12. Malik, N., Niemczyk, M. (2016). Innowacyjność jako główne narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa - z perspektywy pokolenia Y, W: R. Lenart-Gansiniec (red.), Innowacje w Zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
  13. Najbardziej innowacyjne polskie kosmetyki: Ella Roll-on Professional. (2016). Pozyskano z: http://ella-cosmetics.com/innowacyjne-polskie-kosmetyki/. Data dostępu: 25.05.2017.
  14. OECD. (2005). Oslo Manual. Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data. 3rd Edition. Paris: OECD/Eurostat.
  15. Serafin, K. (2014). Innowacje jako konieczność we współczesnej organizacji, W: A. Świdek, J. Wiśniewska (red.), Innowacje we współczesnej gospodarce. Szczecin: Naukowe Wydawnictwo IVG.
  16. Szymura-Tyc, M. (2005). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
  17. www.bourjois.pl, (2016). Data dostępu: 25.05.2017.
  18. Wziątek-Kubiak, A. (2011). Zarządzanie innowacjami a konkurencyjność. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
  19. Zdun, M. (2016). Innowacje, perspektywa społeczno-kulturowa. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2481-3490
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu