BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mizerny Paulina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Narzędzia wspomagające proces negocjacji elektronicznych
Tools Supporting Process of e-negotiations
Źródło
Journal of Modern Management Process, 2017, vol. 2, nr 1, s. 60-69, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne instrumenty zarządzania projektami i procesami
Słowa kluczowe
Negocjacje, Style negocjacji, Strategie negocjacyjne
Negotiations, Negotiations style, Negotiation strategies
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M14, M19
streszcz., summ.
Abstrakt
Technicyzacja opanowała większość aspektów życia człowieka, w tym handel, czyli jedną z najstarszych dziedzin towarzyszących człowiekowi na przestrzeni wieków. Wraz z postępem, biznes przeniósł się do sieci, czego następstwem była automatyzacja wszystkich jego aspektów oraz procesów w nim występujących. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych narzędzi wspomagających proces negocjacji elektronicznych i ich charakterystykę oraz najważniejszych funkcji na podstawie literatury przedmiotu. (abstrakt oryginalny)

Spread of technology has already mastered most aspects of human life including trade, one of the oldest areas of human work. Following the progress, business has moved to the Internet. That resulted with automation of all its aspects and processes. The aim of this article is to show, basing on the literature of the subject, some of the chosen tools supporting process of electronic negotiations and its characteristics, including the most important functions. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (1994). Dochodząc do TAK: Negocjowanie bez poddawania się. Warszawa: PWE.
  2. Hämäläinen, R.P. (2003), Decisionarium. Aiding Decisions, Negotiating and Collecting Opinions on the Web. Pozyskano: http://decisionarium.aalto.fi. Data dostępu: 01.06.2017.
  3. Kersten, G., (1998). Negotiation Support Systems and Negotiating Agents. Wygłoszony na Sympozjum SMAGET, Laxenburg.
  4. Kersten, G. (2003). E-negotiations: Towards Engineering of Technology-based Social Processes. InterNeg Research Papers INR 07/03, 1-15.
  5. Kersten, G. Lai, H. (2007). Negotiation Support and E-negotiation Systems: An Overview. Group Decision and Negotiation, 16(6), 553-586.
  6. Kozina, A. (2014). Wybór strategii prowadzenia negocjacji (Zasady metodyczne i studium przypadku). Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. 73(1919), 291-303.
  7. Lim, L.-H., Benbasat, I. (1992). A theoretical perspective of negotiation support systems. Journal of Management Information Systems, 9(3), 22-44.
  8. Lomusico, A.R., Wooldridge, M, Jennings, N.R. (2003). A Classification scheme for negotiation in electronic commerce. Group Decisions and Negotiation, 12(1), 34-56.
  9. Murphy, R.P. (2011). Subjective value and market prices. Misses Institute. Austrian Economics, Freedom and Peace. Pozyskano: https://mises.org/library/subjective-value-and-market-prices. Data dostępu: 01.06.2017.
  10. Rangaswamy, A., Shell, G.R. (1997) . Using computers to realize joint gains in negotiations: toward an "Electronic Bargaining Table". Management Science, 43(8), 1147-1163.
  11. Wachowicz, T. (2006). E-Negocjacje. Modelowanie, analiza i wspomaganie. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2481-3490
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu