BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kosecka Kinga (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Growth hacking, jako alternatywa dla tradycyjnego modelu marketingu w zarządzaniu start-upem
Growth Hacking as an Alternative of Traditional Marketing Model in Start-up Management
Źródło
Journal of Modern Management Process, 2017, vol. 2, nr 1, s. 100-108, tab., bibliogr. 21 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne instrumenty zarządzania projektami i procesami
Słowa kluczowe
Marketing, Zarządzanie marketingowe, Przedsiębiorstwo typu start-up
Marketing, Marketing management, Startup
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M13, M31
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie istoty growth hackingu, jako alternatywy dla tradycyjnego modelu marketingu oraz prezentacja tej koncepcji w zarządzaniu przedsiębiorstwami w fazie startowej. W artykule zostało opisane pojęcie marketingu i ewolucja zarządzania marketingiem, a także idea growth hackingu, jego etapy oraz wskaźniki. Artykuł uwypukla różnicę pomiędzy tradycyjnym modelem marketingu, a growth hackingiem. W dalszej części zaprezentowano dane dotyczące start-upów oraz przykłady wykorzystania growth hackingu w początkujących biznesach. Na końcu uwzględniono także polski rynek oraz firmy na nim działające. (abstrakt oryginalny)

The main objective of the article is to present growth hacking as an alternative for traditional marketing model and to present this conception in management of businesses which are in early-growth stage. It presents a core of marketing and an evolution of marketing management. An important point is the essence of growth hacking, its phases and rates. The article emphasises the differences between traditional marketing model and growth hacking. The core and the examples of start-up are discussed too. To sum up the article present a Polish market and start-ups which develop on this market. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bąk, M. (2016). Growth Hacking. Marketing i Biznes. Pozyskano z: marketingibiznes.pl. Data dostępu: 01.06.2017.
  2. Blank, S., Dorf, B. (2013). Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku. Gliwice: Wydawnictwo HELION
  3. Cohen, W. (2014). Drucker o marketingu. Lublin: Wydawnictwo Słowa i myśli.
  4. Deeb, G. (2014). Growth Hacking: Marketing For Startups. Forbes. Pozyskano z: forbes.com.
  5. Domaradzki, K. (2017). Michał Sadowski. Przedsiębiorca, o którym wiesz wszystko. Forbes. Pozyskano z: forbes.pl. Data dostępu: 01.06.2017.
  6. Furmankiewicz, M., Ziuziański, P. (2013). FreshMail jako przykład narzędzie do e-mail marketingu., Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne. Kielce: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej.
  7. Goban-Klas, T., Sienkiewicz, P. (1999). Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków: Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji.
  8. Holiday, R. (2013). Growth Hacker Marketing. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
  9. Karwatka, P., Ejtminowicz, T., Engelmann, M., Federowicz, P., Godlewski, G. (2013). Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
  10. Kotler, P., Keller, K. (2012). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  11. Kubera, G. (2016). Znaleźć haka na wzrost. My Campany. Pozyskano z mycompanypolska.pl. Data dostępu: 01.06.2017.
  12. Podjacki, P. (2016). Hakowanie wzrostu w ecommerce: Obsługa klienta, monitorowanie, optymalizacja, testy, ekspansja. eHANDEL. Pozyskano z: ehandel.mag.com. Data dostępu: 01.06.2017.
  13. Poniatowska-Jaksch, M., Sobiecki, R. (2016). Sharing economy (gospodarka współdzielenia). Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  14. Przybylska, M., (2016). 10 przykładów growth hackingu, czyli jak pozyskać pierwszych klientów start-upów. Doradca w biznesie. Pozyskano z: doradcawbiznesie.pl. Data dostępu: 01.06.2017.
  15. Radkowska, J., Radkowski, K., Sobotkiewicz, D. (2009). Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej. Wybrane zagadnienia. Legnica: Seria wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy
  16. Reiss, E. (2011). The Lean Startup: How Today's Entrepreneure Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. New York: Crown Publishing Group.
  17. Robehmed, N. (2013). What is a Startup. Forbes/Bussines. Pozyskano z: www.forbes.com. Data dostępu: 01.06.2017.
  18. Smarty, A., (2014). What is growth hacking? SEO Chat. Web. Pozyskano z: quicksprout.com. Data dostępu: 01.06.2017.
  19. Smolski, R., Smolski, M. i Stadtmüller, E. (1999). Słownik Encyklopedyczny Edukacja Obywatelska. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
  20. Walden, S. (2014). Startup Success By the Numbers. Mashable. Pozyskano z: http://mashable.com. Data dostępu: 01.06.2017.
  21. Weissman, J. (2005). Technostarterzy, dlaczego i jak?. Warszawa: Wydawnictwo PARP.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2481-3490
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu