BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krykavskyy Yevhen (Lviv Polytechnic), Dmytriv Anna (Lviv Polytechnic)
Tytuł
The Marketing Audit in Higher Educational Establishment
Audyt marketingowy w szkole wyższej
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 9 (CD), s. 196-202, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Audyt, Marketing, Kontrola marketingowa, Szkolnictwo wyższe
Audit, Marketing, Marketing control, Higher education
Uwagi
summ., streszcz.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule przedstawiono podstawowe zasady audytu marketingowego w szkolnictwie wyższym. Przedstawiono charakterystykę marketingu postrzeganego jako jedna z funkcji zarządzania uczelnią wyższą. Zbadano trzy główne elementy audytu marketingowego w szkolnictwie wyższym. Wskazano miejsce audytu marketingowego w ogólnym systemie kontroli, jak również omówiono rodzaje kontroli działań marketingowych uczelni i ich funkcje. Przedstawiono także główne etapy procesu decyzyjnego związanego z wdrażaniem audytu marketingowego. Artykuł kończą wnioski wskazujące perspektywy skutecznego wdrażania audytu marketingowego w szkołach wyższych. (abstrakt oryginalny)

In the article, the basic principles of marketing audit in higher education are considered. Characterization of marketing as one of the university management functions is performed. Three main elements of marketing audit in universities are studied. The place of marketing audit in the overall system of audit is appointed. Also the type of control marketing activities of the university and their features are considered. The main stages of the decision making process about implementation of the marketing audit for the higher educational establishments are studied. The conclusions about the prospects for effective audit marketing activities of universities are done. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Berger, R. (1998). Lexikon der Rachnungslegung und Abschlussprufüng. München-Wien: Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
  2. Dryl, W. (2010). Audyt marketingowy. Wydawnictwo CeDeWu.pl.
  3. Harkavenko, S.S. (2006). Marketing. Tutorial. Kyiv: Libra.
  4. Honcharov, S. et al. (2011). Educational Marketing in higher schools of Ukraine and Poland. Rivne: NUVHP.
  5. Jabłoński, M. & Jabłoński, A. (2005). Audyt marketingowy jako narzędzie oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych. Controlling i rachunkowość zarządcza, 2.
  6. Matviiv M.Ya. (2007). Marketing knowledge, methodological and organizational aspects. Ternopil: Ekonomichna dumka.
  7. McDonald, M.H.B. (1994). The marketing audit: Translating marketing theory into practice. Oxford: Butterworth-Heinemann Ltd.
  8. Piaszczyk, A. (2004). Audyt wewnętrzny. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
  9. Sawyer, L.B., Dittenhofer, M.A. & Scheiner, J.H. (2003). Sawyer's Internal Auditing. The practice of Modern Internal Auditing. Altamonte Springs: Institute of Internal Auditors.
  10. Winiarska, K. (2007). Audyt wewnętrzny w 2007 roku. Standardy międzynarodowe - regulacje krajowe. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu