BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Golubev Victor (National Institute for Higher Education)
Tytuł
Some Aspects of the Role of Education in Building a Sustainable Society
Rola edukacji w tworzeniu społeczeństwa zrównoważonego : wybrane aspekty
Źródło
Studia Periegetica, 2017, nr 1(17), s. 13-20, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Education in the Core of Sustainability : Voices from the Baltic Sea Region = Edukacja a rozwój zrównoważony : doświadczenia z regionu Morza Bałtyckiego
Słowa kluczowe
Edukacja ekologiczna, Społeczeństwo, Rozwój zrównoważony, Świadomość ekologiczna
Ecology education, Society, Sustainable development, Ecological awareness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Tematem niniejszego artykułu są zagadnienia edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Zdaniem autora najskuteczniejszym sposobem zmiany sytuacji ekologicznej jest zmiana rzeczywistości społecznej poprzez odpowiednią edukację. Ponieważ strukturalna analiza edukacji może pomóc w lepszym zrozumieniu mechanizmu kształcenia, autor dokonuje podziału procesów edukacyjnych na cztery obszary. Proponuje także wyróżnić trzy poziomy w ramach systemu edukacji dla zrównoważonego rozwoju: oświecenia ekologicznego, świadomości ekologicznej i kultury ekologicznej oraz podaje przykłady zastosowania ich w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.(abstrakt oryginalny)

The following article examines aspects of education for sustainable development. The author argues that the most effective way of changing the ecological situation is to alter the social reality through appropriate education. Assuming that a structural analysis of the education phenomenon can improve our understanding of how education works, the author proposes dividing the educational process into four components, called fields of education. Based on the idea of fields of education, the author also proposes distinguishing three levels within the ESD system - ecological enlightenment, ecological consciousness and ecological culture. The author also gives some practical examples of how we can use these classifications in ESD.
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Clausen J.A., 1968, Socialization and Society, Boston: Little Brown and Co.
  2. Dewey J., 1916, Democracy And Education, New York: Macmillan.
  3. Giddens A., 2009, The Politics of Climate Change, Cambridge: Polity Press.
  4. Golubev V., Lapina I., 2015, Perspectives of ecological education in the Republic of Belarus, International science-practice conference, Witebsk.
  5. http://earthcharter.org/discover/the-earth-charter/ [access: 10.12.2016].
  6. Latchem C., 2014, Informal Learning and Non-Formal Education for Development, www. jl4d.info/index.php/ejl4d/article/view/6/6 [access: 10.12.2016].
  7. Luhmann N., 2012, Theory of Society, Vol. 1: Cultural Memory in the Present, www.amazon. com/Theory-Society-Cultural-Memory-Present/dp/0804739501 [access: 10.12. 2016].
  8. Zaki Dib C., 1988, Formal, Non-Formal and Informal Education: Concepts/Applicability, http://techne-dib.com.br/downloads/6.pdf [access: 10.12.2016].
  9. www.youtube.com/watch?v=kBlDXQxQbV4 [access: 11.12.2016].
  10. www.youtube.com/watch?v=R344fb93gI8 [access: 11.12.2016].
  11. www.youtube.com/watch?v=ULZ1XPznlbo [access: 11.12.2016].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-9262
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu