BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marjak Henryk (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Platforma społecznościowa facebook jako narzędzie marketingu w działalności gospodarstw agroturystycznych
Social Platform Facebook as a Marketing Tool in Activity of Agritourist Farms
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2017, nr 86, s. 51-62, tab., rys., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Media społecznościowe, Narzędzia marketingu bezpośredniego, Wyniki badań
Agrotourism, Social media, Direct marketing tools, Research results
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Celem pracy jest analiza wykorzystania platformy społecznościowej Facebook jako narzędzia marketingu w gospodarstwach agroturystycznych funkcjonujących na terenie województwa zachodniopomorskiego.(fragment tekstu)

In the paper investigated social media as a tool, which can help in marketing on agritourist farms. The study examined the relationship existing between Facebook fanpages activities, and customers and stakeholders reactions. Data for research were acquired from Facebook API and covered period 2012-2015. The data included the reactivity of users of agritourist farms fanpages for appropriate management actions from fanpages of agritourist farms operating in the Western Pomerania. The results indicated that properly conducted activities agritourist farms in social media can help in users activities and may affect the decisions of potential guests.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barabási A.-L. 2016. Network science. Cambridge University Press.
  2. Barbieri C., Mshenga P.M. 2008. The role of the firm and owner characteristicson the performance of agritourism farms. Soc. Rur. 48(2), 166-183.
  3. Berthon P.R., Pitt L.F., Plangger K., Shapiro D. 2012. Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy. Bus. Horizons 55(3), 261-271
  4. Bertot J.C., Jaeger P.T. 2010. Using ICTs to create a culture of transparency: E-government and social media as openness and anti-corruption tools for societies. Gover. Inf. Quart. 27, 264-271.
  5. Bonsón E., Torres L., Royo S., Flores F. 2012. Local e-government 2.0: Social media and corporate transparency in municipalities. Gover. Inf. Quart. 29, 123-132.
  6. Dann S. 2011. The marketing mix matrix, in: Proceedings Academy of Marketing Conference 2011: Marketing fields forever, Liverpool 5-7.06.2011. Liverpool, Academy of Marketing, 1-6.
  7. Dryl T. 2015. Serwisy społecznościowe Web 2.0 jako przykład innowacji w marketingu. Logistyka 2(2), 1181-1189.
  8. Felix R., Rauschnabel P.A., Hinsch C. 2017. Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. J. Bus. Res. 5, 118-126.
  9. Kachniewska M. 2013. Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich, w: Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie. Red. D. Piotr. [b.m.], Wydaw. Almamer, 106-121.
  10. Kehrer J., Hauser H. 2013. Visualization and visual analysis of multifaceted scientific data: A survey. IEEE Trans. Visual. Comp. Graph. 3(19), 3, 495-513.
  11. Marjak H. 2015. Analiza wykorzystania mediów społecznościowych jako innowacyjnego sposobu interakcji w gospodarstwach agroturystycznych. Stud. Kom. Przestrz. Zagospodar. Kraju PAN 162, 127-138.
  12. Marques H. 2006. Searching for complementarities between agriculture and tourism the demarcated wine-producing regions of northern Portugal. Tourism Econom. 12(1), 147-155.
  13. Parra-López E., Bulchand-Gidumal J., Gutiérrez-Taňo D., Dĭaz-Armas R. 2011. Intentions to use social media in organising and taking vacation trips. Comp. Human Behav. 27(2), 640-654.
  14. Sotomayor S., Barbieri C., Wilhelm Stanis S., Aguilar F.X., Smith J.W. 2014. Motivations for recreating on farmlands, private forests, and state or national parks. Environ. Manag. 54(1), 138-150.
  15. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. DzU z 2004 r., nr 173, poz. 1807
  16. We are social. Digital in 2016. We are social's compedium od global digital, social, and mobile data, trends, and statistics, http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016, dostęp: 22.04.2016.
  17. Wilson R.E., Gosling S.D., Graham L.T. 2012. A review of facebook research in the social sciences. Persp. Psychol. Sci. 7(3), 203-220.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2017.86.1.06
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu