BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kamiński Jacek (Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej)
Tytuł
System marketingowy jako centralne pojęcie nauki o marketingu - cz. 2
Marketing System - a Central Concept of Marketing Science (2)
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 9, s. 5-15, rys., bibliogr. 30 poz.
Słowa kluczowe
Nauka, Marketing, Teoria marketingu, Teoria systemów
Science, Marketing, Marketing theory, Theory of systems
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony przedstawieniu systemu marketingowego jako centralnego pojęcia nauki o marketingu. Składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje retrospektywne spojrzenie na zainteresowanie problematyką systemową w nauce o marketingu oraz pojęcie systemu marketingowego, druga poświęcona jest omówieniu głównych założeń teorii systemów marketingowych. W zakończeniu wskazano na centralne znaczenie systemów marketingowych z punktu widzenia zakresu zainteresowania nauki o marketingu. (abstrakt oryginalny)

The purpose of this paper is to present marketing system as a central concept of marketing science. This paper consists of two parts, the first one contains a retrospective look at system approach in marketing science and the concept of marketing system, the second one is devoted to discuss the main assumptions of the theory of marketing systems. In the summary of this paper have been indicated central importance marketing systems in the point of view the scope of marketing discipline. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alderson, W. (1965). Dynamic Marketing Behavior: A Functionalist Theory of Marketing. Homewood: Richard D. Irwin.
  2. Alserhan, B.A. (2016). The Principles of Islamic Marketing. New York: Routledge.
  3. Batra, R. (1997). Executive Insights: Marketing Issues and Challenges in Transitional Economies. Journal of International Marketing, 5 (4), 95-114.
  4. Brychkov, D. i Domagan, C. (2017). Social Marketing and System Science: Past, Present and Future. Journal of Social Marketing, 7 (1), 74-93.
  5. Dixon, D.F. (1984). Macromarketing: A Social System Perspective. Journal of Macromarketing, 4 (2), 4-17.
  6. Dixon, D.F. (1995). Retailing in Classical Athens: Gleaning from Contemporary Literature and Art. Journal of Macromarketing, 15 (1), 74-85.
  7. Dixon, D.F. i Wilkinson, I.F. (1989). An Alternative Paradigm for Marketing Theory. The European Journal of Marketing, 23 (8), 56-69.
  8. Hill, R.P. (2004). Do the Poor Deserve Less than Surfers? An Essay for the Special Issues on Vulnerable Consumers. Journal of Macromarketing, 25 (2), 215-218.
  9. Hunt, S.D. (2012). Trust, Personal Moral Codes, and the Resource-Advantage Theory of Competition: Explaining Productivity, Economic Growth and Wealth Creation. Contemporary Economic, 6 (2), 4-19.
  10. Kamiński, J. (2007). Negocjacje w działalności marketingowej przedsiębiorstw. Białystok: Wyd. UwB.
  11. Kamiński, J. (2012). Starożytne źródła myśli marketingowej. Rozprawy Społeczne, VI (2), 15-22.
  12. Klein, K. (2017). Entrepreneurship, Identity and the Transformation of Marketing Systems. Journal of Macromarketing, 37 (1), 85-101.
  13. Klein, T.A. i Nason, R. (2001). Marketing and Development: Macromarketing Perspectives. W: P. Kotler (2008). Marketing. Poznań: Rebis.
  14. Kotler, P., Kartajaya, H. i Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. Warszawa: MT Biznes.
  15. Layton, R. (2009). On Economic Growth, Marketing Systems and the Quality of Life. Journal of Macromarketing, 29 (4), 349-362.
  16. Layton, R. (2011). Towards a Theory of Marketing Systems. European Journal of Marketing, 45 (1/2), 259-276.
  17. Layton, R. (2015a). Formation, Growth, and Adaptive Change in Marketing Systems. Journal of Macromarketing, 33 (1), 302-319.
  18. Layton, R. (2015b). Marketing, Marketing Systems, and The Framing of Marketing History. Journal of Historical Research of Marketing, 7 (4), 549-572.
  19. Layton, R.A. i Duan, Z. (2015). Diversity in Marketing Systems Assortments. Journal of Macromarketing, 35 (3), 320-333.
  20. Lydon, G. (2008). Contracting Caravans: Partnership and Profit in Nineteenth-Century Trans-Saharan Trade. Journal of Global History, (3), 89-113.
  21. Meng, J. (2015). Sustainability: A Framework of Typology Based on Efficiency and Effectiveness. Journal of Macromarketing, 35 (1), 84-98.
  22. Mittelstaedt, J.D., Kilbourne, W.E. i Mittelstaedt, R.A. (2006). Macromarketing as Agorology: Macromarketing Theory and The Study of Agora. Journal of Macromarketing, 26 (2), 131-142.
  23. Shaw, E.H. (1995). The First Dialogue on Macromarketing. Journal of Macromarketing, 15 (Spring), 7-20.
  24. Shaw, E.H. (2010). Revisiting and Revising Anderson's Formula to Measure the Productivity of the Aggregate Marketing System. Marketing Theory, 10 (4), 347-367.
  25. Smith, A. (2007). Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  26. Underhill, P. (2004). The Call of the Mall. New York: Simon Schuster.
  27. Van Harpun, E. i Pieters, R. (2002). The Variety of Assortments: An Extension to the Attribute-Based Approach. Marketing Sciences, 21 (3), 331-341.
  28. Vargo, S.L. i Lusch, R.F. (2017). Service-Dominant Logic 2015. International Journal of Research in Marketing, 34 (1), 46-67.
  29. Varman, R.J. i Costa, A. (2008). Embedded Markets, Communities, and Invisible Hand of Social Norms. Journal of Macromarketing, (2), 141-156.
  30. Webster, F.E. Jr. i Lusch, R.F. (2013). Evaluating Marketing: Marketing Is Dead! Long Live Marketing! Journal of the Academy Marketing Science, 41, 389-399.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu