BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sulich Adam (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Grywalizacja procesów rekrutacji i selekcji
Recruitment and Selection Processes Gamification
Źródło
Rynek - Społeczeństwo - Kultura, 2017, nr 1(22), s. 27-31, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Nieustanny rozwój organizacji
Słowa kluczowe
Grywalizacja, Graf społeczny, Proces rekrutacji
Gamification, Social graph, Recruitment process
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja

Abstrakt
Mechanika gry lub jej elementy mogą mieć zastosowanie w procesach rekrutacji i selekcji. Użycie mechaniki gry w obszarach z grami niezwiązanymi nosi nazwę grywalizacji. Rekrutacja i selekcja to coraz częściej procesy online prowadzone w Internecie, gdzie angażują uczestników sieci społecznościowych. Taka rekrutacja opiera się głównie na teorii grafów społecznych i zaimplementowanych w nich grach, czyli pewnych problemach lub zadaniach. Rekrutacja służy pozyskaniu pewnej grupy kandydatów ubiegających się o określone stanowisko, które zostanie obsadzane w wyniku racjonalnej selekcji. Zgodnie z teorią opisującą media społecznościowe istnieją w nich zarówno wielkie możliwości, jak i ograniczenia. Wynikają one bezpośrednio z liczby wierzchołków i krawędzi grafów społecznych. Artykuł prezentuje informacje o grywalizacji stawiając tezę, że jest to bardzo popularne narzędzie w rekrutacji i selekcji nowych pracowników. Grywalizacja tych procesów zyskuje na popularności, ponieważ używa gier lub jej elementów w tradycyjnych procesach organizacyjnych (grywalizacja w szerszym znaczeniu). Jednocześnie gry są przykładem algorytmów, które mogą uprościć identyfikację najlepiej rokującego kandydata. W rezultacie, gry jako proste algorytmy mogą być używane jako matematyczne metody w rekrutacji i procesie selekcji. (abstrakt oryginalny)

Games or their elements can be employed in recruitment and selection processes. These two specific processes are called often e-processes because they are held in the Internet. The e-recruitment is based mostly on social media, where recruiters want to attract as many candidates to enable rational selection. Therefore, some limitations exist in every social media related tool, like limitation in number of nodes and ties describing the social graph. The article presents information on the gamification as a very popular tool in recruitment and selection. This method is popular because it employs games' elements into traditional organizational processes (gamification in its broader sense). Games are an example of the algorithms that can simplify identification of best-performing candidate - a perfect employee. As a result, simple algorithms can be used as mathematical methods in recruitment and selection processes. Findings from this study suggest that graduate recruitment activities can be improved by applying a form of game mechanics called "gamification". (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Albert R., Barabási A.L., (2002) Statistical Mechanics of Complex Networks, "Reviews of Modern Physics" tom 74.
  2. Barabási A.L., (2003) Linked: how everything is connected to everything else and what it means for business, science, and everyday life, New York: Plume Book.
  3. Berne E., (2004) Games Peoples play: The Psychology of Humans Relationships, New York: Publisher Ballantine Books.
  4. Caillois R., (1997) Gry i ludzie, Warszawa: Wydawnictwo Volumen.
  5. Cormen T., (red.), (2001) Introduction to algorithms, Cambridge (USA): The Massachusetts Institute of Technology.
  6. Dunbar R., (2010) How many friends does one person need? Dunbar's number and other evolutionary quirks, London: Faber and Faber.
  7. Pietraszek M., (2014) Promocja. Reklama i public relations w małej firmie, Gliwice: Onepress.
  8. Tkaczyk P., (2012) Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Gliwice: Onepress.
  9. Woźniak J., (2015) The Use of Gamification at Different Levels of E-recruitment Methods, "Management Dynamics in the Knowledge Economy" tom 3, nr 2.
  10. Zielinski D., (2015) The Gamification on Recruitment, "HR Magazine" nr 60(9).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-5491
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu