BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michalski Eugeniusz (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Wpływ środowiska obcego kraju na eksport
The Impact of Foreign Country Environment on Export
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 9 (CD), s. 238-244, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Rynek, Przedsiębiorstwo, Eksport, Konkurencja, Rynki zagraniczne
Market, Enterprises, Export, Competition, Foreign markets
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Głównym celem opracowania jest przedstawienie roli, znaczenia i metodologii badań środowiska obcego kraju do przygotowania, wdrożenia i oceny decyzji eksportowej. W szczególności rozpatrzona zostanie charakterystyka środowiska obcego kraju, know-how i złożoność działalności eksportowej. Cel ten zostanie zrealizowany przez krytyczną analizę literatury oraz zastosowanie badań odkrywczych, opisowych i przyczynowych. Sformułowano dwie hipotezy: (1) powodzenie eksportu komplikuje nieznane środowisko obcego kraju, konkurencja i duże ryzyko oraz (2) przedsiębiorstwo może usprawnić eksport przez zbieranie, analizę i opracowywanie informacji o obcym środowisku i rynku. Przedstawione hipotezy poddane zostaną testowaniu, w miarę jak kwestie o wpływie środowiska obcego kraju na eksport będą przedstawiane i dyskutowane. (abstrakt oryginalny)

The main aim of this paper is to present the role, importance and methodology for research foreign country environment to prepare, implement and evaluate an export decision. In particularly it will be examined foreign environmental frameworks, know-how and clarify complexities of export. These will be done by exploratory research, descriptive research and casual research. Two hypotheses are formulated: (1) the success of export is complicated by the unknown environment, competitiveness and high risk, and (2) an enterprise can streamline export by gathering, analyzing and work out information about foreign environment and market. The hypotheses will be tested as the topic and issues of foreign country environment on export are systematically introduced and discussed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Cateora, Ph.R., Gilly, M.C. i Graham, J.L. (2011). International Marketing. New York: McGraw-Hill.
  2. Duliniec, E. (2009). Marketing międzynarodowy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  3. Fonfara, K. (red.) (2014). Marketing międzynarodowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  4. Griffin, R.J., Ebert, R.J., Starke, F.A. i Lang, M.D. (2011). Business. Toronto: Pearson.
  5. Kotler, Ph. i Keller, K.L. (2012). Marketing Management. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  6. Michalski, E. (2016a). Zarządzanie przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  7. Michalski, E. (2012b). Marketing. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  8. Stiglitz, J.E. (2002). Globalizations and Its Discontents. New York: Norton.
  9. Wiktor, J.W., Oczkowska, R. i Żbikowska, A. (2015). Marketing międzynarodowy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  10. (SI1) http://www.tradeready.ca/2017/topics/import-export-trade-management (03.01.2017).
  11. (SI2) http://www.tradeready.ca/2017/topics/supply-chain-management (26.01.2017).
  12. (ZI3) http://www.tradeready.ca/2017/topics/market-entry-strategies (31.01.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu