BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiecha-Kartowska Ewa (Uniwersytet Opolski)
Tytuł
SEO - manipulacja agendą medialną
SEO - Manipulation of the Media Agenda
Źródło
Rynek - Społeczeństwo - Kultura, 2017, nr 1(22), s. 133-137, tab., wykr., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Nieustanny rozwój organizacji
Słowa kluczowe
Media, Optymalizacja, Informacja w internecie, Manipulacje informacją
Media, Optimalization, Information on the Internet, Manipulation of information
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek (SEO) stanowi podstawowe narzędzie PR-owe i marketingowe w mediach XXI wieku. Wykorzystuje ono fakt, że współczesny internauta korzysta z Sieci jak z ogólnodostępnej, darmowej encyklopedii, w której może znaleźć odpowiedź na każdy temat. Ta dominacja wyszukiwarek powoduje zwiększenie roli odbiorców oraz zmian w funkcjonującej teorii agenda-setting. Biorąc pod uwagę fakt, że SEO jest wykorzystywane również przez przedsiębiorstwa medialne, warto zadać sobie pytanie, czy we współczesnej rzeczywistości nie dochodzi do SEO-manipulacji agendą medialną, w której to odbiorca narzuca o czym mają pisać dziennikarze. Teorię tę weryfikuje przeprowadzona analiza danych na podstawie trendów wyszukiwań w 2015 roku. (abstrakt oryginalny)

Optimizing content for search engines (SEO) is a constitutive tool for Public Relations and marketing field these media XXI century. Is uses the fact that the modern Internet user treats the Web as a communal, free encyclopedia, where you may find answers on any topic. This dominance of search engines to improve role of customers and changes in the cuntioning of agenda-setting theory. Given the fact that SEO today is also uses by media companies, it is worth asking whether he contemporary reality there is no SEO manipulation of the media agenda, in which the customer lead what journalists have written. Tis theory verifies the data analysis perform on the basis of trends of search in 2015. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beizel S., Jensen E.C., Chowdhury A., Grossman D., Frieder O., (2007) Temporal Analysis of a Very Large Topically Categorized Web Query Log, "Journal of the American Society for Information Science and Technology" tom 58(2).
  2. Dettmer S., (2010) Agenda-Setting der Suchmaschinen. Eine explorative Studie am Beispiel Hartz 4, http://www.mediabrother.de/downloads/studie_hartz4.pdf [1.11.2016 r].
  3. Griffin E., (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  4. Godzic W., (2000) Język w Internecie: Czy piszemy to, co myślimy? [w:] Bralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K., (red.), Warszawa: Upowszechnianie Nauki-Oświata "UN-O".
  5. Jansen B., (2007) Web Searcher Interaction with the Dogpile.com Metasearch Engine, "Journal of the American Society for Information Science and Technology" tom 58(8).
  6. King A., (2009) Optymalizacja serwisów internetowych, Gliwice: Helion.
  7. Lepa A., (1992) Manipulowanie człowiekiem jako problem współczesnej pedagogii, "Ethos" nr 1 (17).
  8. Lippmann W., (1922) Public Opinion, Nowy Jork: Harcourt.
  9. McCombs M., (2008) Ustanawianie agendy, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  10. Nowak E., (2016) Teoria agenda-setting a nowe media, "Studia Medioznawcze" nr 3(66).
  11. Szews P., (2015) Medialny fanpage - szanse i zagrożenia, "Media i Społeczeństwo" nr 5/2015.
  12. Thurow S., (2009) Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, Gliwice: Helion.
  13. Tran H., (2014) Online Agenda Setting: A New Frontier for Theory Development [w:] Johnson T., (red.), Agenda Setting in a 2.0 World, Nowy Jork: Routledge.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-5491
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu