BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ober Józef (Politechnika Śląska)
Tytuł
Employer Branding - strategia sukcesu organizacji w nowoczesnej gospodarce
Employer Branding - Strategy of Organization's Success in Modern Economy
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 95, s. 345-356, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Wizerunek pracodawcy, Budowanie marki, Marketing personalny, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Employer branding, Brand building, Personnel marketing, Human Resources Management (HRM)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi staje przed licznymi wyzwaniami dotyczącymi przede wszystkim przyciągnięcia i zatrzymania najbardziej utalentowanych pracowników w firmie, co staje się niezbędne do przetrwania organizacji. Aby zintensyfikować konkurowanie o talenty, organizacje muszą dostosować i odróżniać swoje komunikaty od komunikatów konkurencji. Employer branding nigdy wcześniej nie był tak istotnym elementem zarządzania kadrami oraz sukcesu organizacji. Co więcej rywalizacja o talenty staje się coraz bardziej intensywna. (abstrakt oryginalny)

At present human resources management faces numerous challenges concerning primarily attracting and retaining the most talented employees within a company, that becomes necessary for an organization to survive. In order to intensify competition for talents, organizations need to distinguish their communication from their competition. Employer branding has never before been that important part of human resources management and organization's success. Actually, competition for talents is getting even more intensive. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bolek J.: Efektywne wykorzystywanie klasycznych i nowoczesnych narzędzi komunikacji wewnętrznej przez przedsiębiorstwo. [w:] Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej, pod red. W. Harasim, Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, Warszawa 2012.
  2. Brożyńska A.: Działania employer brandingu szansą na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa [w:] Przedsiębiorczość w zarządzaniu i socjologii, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji, Lublin 2012.
  3. Budzanowska-Drzewiecka, M. Lipińska A., Stańczyk I.: Ocena działań podejmowanych przez pracodawców w zakresie zewnętrznego Employer Branding w Internecie z perspektywy osób poszukujących pracy [w:] "Zarządzanie i Finanse" nr 2013/R. 11, nr 1, cz. 3, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2013.
  4. Dąbrowska J.: Employer branding marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014.
  5. Kolenda E.: Wizerunek pracodawcy i jego rola w procesie rekrutacji (Employer branding), Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012.
  6. Kozłowski M.: Employer branding budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wydawnictwo Wolters Kluwer SA, Warszawa 2012.
  7. Makowiec M.: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy, [w:] Zachowania organizacyjne w kontekście zarządzania wiedzą, pod red. Bogusza Mikuły, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
  8. Molenda M.: Employer Branding jako nowe narzędzie budowania wizerunku przedsiębiorstw [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 50/2009, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  9. Rogacz - Paszkowska A., Brzezińska E.: Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2014.
  10. Stachowska S., Zielińska A.: Budowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru na przykładzie banku Citi Handlowy [w:] "Zarządzanie i Finanse", nr 2013/11/1/1, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2013.
  11. Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012.
  12. Berłowski P., Turłukowska J.: Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding - korzyści z konsekwentnego budowania wizerunku firmy jako pracodawcy na przykładzie Mars Polska [online]. [Dostęp 12 kwietnia 2016]. Dostępny w Internecie: http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/zewnetrzny-i-wewnetrzny-employer-branding-korzysci-z-konsekwentnego-budowania-wizerunku-firmy-jako-pracodawcy-na-przykladzie-mars-polska.
  13. Kolenda E.: Wizerunek pracodawcy i jego rola w procesie rekrutacji (Employer branding) [online]. [dostęp 26 maja 2016]. Dostępny w Internecie: http://wuplodz.praca.gov.pl/documents/58203/838306/Wizerunek%20pracodawcy%235 0i%20jego%20rola%20w%20procesie%20rekrutacji%20%28Employer%20branding36 %29.pdf?version=1.0&t=1406646459000
  14. Płosarek U.: O co chodzi z EVP? [online]. [Dostęp 17 kwietnia 2016]. Dostępny w Internecie: https://uplosarek.wordpress.com/2012/04/20/ococho-z-evp/
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu