BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Reshetnikova Irina (Kyiv National Economic University n. a. Vadym Hetman), Shapovalova Elina (Kyiv National Economic University n. a. Vadym Hetman)
Tytuł
The Role of Marketing in Reforming Banking Market of Ukraine
Rola marketingu w reformowaniu sektora bankowego na Ukrainie
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 9 (CD), s. 307-314, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Banki, Reforma bankowości, Sektor bankowy, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Badania marketingowe
Banks, Banking reform, Banking sector, Consumer behaviour, Consumer decision, Marketing research
Uwagi
summ. streszcz. ; Artykuł dostępny na płycie CD
Kraj/Region
Ukraina
Ukraine
Abstrakt
W artykule poddano analizie stan ukraińskiego sektora bankowego, kierunki zmian oraz efekty reformy dokonywanej na przestrzeni trzech ostatnich lat. Zaprezentowano w nim wyniki badań marketingowych na temat czynników determinujących wybór banków przez usługobiorców. Zrealizowane badania pozwoliły określić główne trendy w zachowaniach ukraińskich konsumentów w sektorze bankowym. Wyniki badań podkreślają wiodące znaczenie narzędzi marketingowych w kształtowaniu postaw i zachowań konsumentów w sektorze bankowym na Ukrainie. Banki działające na rynku ukraińskim muszą prowadzić aktywną politykę zmierzającą do poprawy ich reputacji i kształtowania trwałych relacji z klientami. Należy przywiązywać wagę do klarownej i zindywidualizowanej komunikacji z klientami, z wykorzystaniem nowoczesnych nośników komunikacji. (abstrakt oryginalny)

The state of Ukrainian banking services market, directions of reforming and results for the past three years have been analyzed. The results of marketing researches due to factors of selection of banks allowed to formulate the main trends in the behavior of Ukrainian consumers. It allowed summing up that marketing tools of influence consumers are in the first place. Banks operating on the Ukrainian market have to pursue an active policy aimed to improve their reputation and partnerships with clients. The attention should be directed at establishing transparency and informative individual communication with customers by modern means. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Bylok, F. (2013). Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.
  2. Fonfara, K. (2014). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  3. Fylonych, V. (2017). IMF requires to expose in Ukraine a bank secret: what consequences will be: http://ubr.ua/finances/banking-sector/mvf-trebuet-raskryt-v-ukraine-bankovskuu-tainu-kakimi-budut-posledstviia-470356?utm_source=traqli&utm_medium=email&utm_campaign=497 (15.02.2017).
  4. Lavrushyn, O. (1999). Bank business. Moskva: Finansy i statystyka.
  5. Liutuy, I. & Solodka, O. (2009). Bank marketing. Kyiv: Center of educational literature.
  6. Moroz, A., Savluk, M. & Pukhovkina, M. (2000). Bank transactions. Kyiv: KNEU.
  7. Official web-site of company TNS: https://tns-ua.com (20.02.2017).
  8. Official web-site of the National bank of Ukraine: https://www.bank.gov.ua (16.02.2017).
  9. Olejniczuk-Merta, A. (2011). Konsumpcja a rozwój społeczno-gospodarczy regionów w Polsce. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  10. Reshetnikova, I., Sahaidak, M. & Kostromina, M. (2016). Consumer Sentiments of Ukrainians and the Factors Influencing Their Formation. Konsumpcja i Rozwój, 4, 37-53.
  11. Review bank to the sector. (2017). Producing 2: https://bank.gov.ua/doccatalog/document?id=43633516 (07.02.2017).
  12. Rozhkova, K. (2017). A test is on a survival. NBU began total verification 37 small banks: https://tsn.ua/groshi/test-ta-vizhivannya-nbu-pochav-totalnu-perevirku-37-nevelikih-bankiv-879650.html (20.02.2017).
  13. Thomson Reuters. An index of deposits in the Ukrainian hryvnya. Financial portal http://index.minfin.com.ua/index/deposit/chart/?12 (22.02.2017).
  14. To understand and release: Reasons and results of the "large bank cleaning": http://badbanks.bank.gov.ua/ (17.02.2016).
  15. Vasilyeva, T., Kozmenko, S. & Shkolnyk, I. (2014). Marketing in bank. Sumy: Ukrayins'ka akademiya bankivs'koyi spravy NBU.
  16. Zalega, T. (2012). Konsumpcja. Determinanty. Teorie. Modele. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu