BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kušnìr Valentina (Umansʹkij deržavnij pedagogìčnij unìversitet ìm. Pavla Tičini), Polìŝuk Olena (Umansʹkij deržavnij pedagogìčnij unìversitet ìm. Pavla Tičini)
Tytuł
Osoblivostì psihologo-pedagogìčnogo suprovodu batʹkìv pri pìdgotovcì ditini do školi
Features of the Psychological and Pedagogical Support from Parents in Preparing a Child for School
Źródło
Studia Zarządzania i Finansów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2016, nr 11, s. 149-155, bibliogr. 5 poz.
Studies in Management and Finance by the Poznan School of Banking
Tytuł własny numeru
Zarządzanie wielokulturowym potencjałem społecznym
Słowa kluczowe
Dzieci, Rodzicielstwo, Psychologia
Children, Parenthood, Psychology
Uwagi
res., summ.
Abstrakt
This article analyses the features of psychological and pedagogical support necessary from parents in preparing a child for school. The author defines the process of gradual psychological and educational support for parents. It helps create conditions for the successful preparation and subsequent adaptation of children to school. The author establishes and highlights the causes that inhibit this process. The education of parents optimizes the parental stance, increases their activity, and updates their psychological and pedagogical knowledge. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Базовий компонент дошкільної освіти, іhttp://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/basic1/[доступ: 17.10.2016].
  2. Гончаренко С.У., 1997, Український педагогічний словник, Київ: Либідь.
  3. Савченко О.Я., 2001, Новий етап розвитку початкової школи, Дошкільне виховання, 1, 6-10.
  4. Okoń W., 1995, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa: WSiP.
  5. Penning K., 1926, Das Problem der Schulreife, Leipzig: Klinkhardt.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-0152
Język
ukr
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu