BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bachnik Katarzyna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Recenzja książki Grażyny Bartkowiak, Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2011, s. 238
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2012, nr 10, s. 133-136, bibliogr. 4 poz.
The National Economy
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Badania empiryczne, Zatrudnienie, Recenzja
Corporate Social Responsibility (CSR), Empirical researches, Employment, Review
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Książka wpisuje się w jeden z nośnych ostatnio nurtów teorii socjologicznych i ekonomicznych, jakim jest społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility - CSR). Zagadnienie to wydaje się być szczególnie interesujące w obliczu postępujących procesów globalizacji, intensyfikacji konkurencji globalnej, rosnącej potrzeby określania charakteru i stopnia oddziaływania przedsiębiorstw na szeroko pojmowane otoczenie wewnętrzne i zewnętrzhe, oraz zakresu odpowiedzialności sektora biznesu wobec społeczeństw i narodów. Coraz częstsze analizowanie wkładu jednostek i poszczególnych przedsiębiorstw w podnoszenie poziomu jakości życia społecznego i poszukiwanie rozwiązań nakierowanych na minimalizowanie negatywnego wpływu podejmowanych działań na równowagę środowiskową sprawiają, że rośnie zainteresowanie precyzyjniejszym zdefiniowaniem problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu. Znaczenia nabiera też eksperymentowanie z nowymi podejściami i praktykami w tym zakresie, które pozwalają osiągać założone cele.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Castells M. (Ed.), [2004], The NetWork Society. A Cross-Cultural perspective, Edward Elgar pub- lishing, Wielka Brytania.
  2. George B., Sims P., McLean A.N., Mayer D., [2007], "Przywództwo oparte na autentyczności", Harvard Business Review Polska, grudzień 2007.
  3. Goffee R., Jones G., [2006], "Autentyczne przywództwo", Hatyard Business Review Polska, październik.
  4. Tapscott D., Williams A.D., [2008], O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wys. Akadademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu