BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Tomasz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, doktorant)
Tytuł
Qualification of Computer Games in Copyright Law
Źródło
Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku Białej, 2017, nr 1, s. 131-145, bibliogr. 14 poz.
Scientific Journal of Bielsko-Biala School of Finance and Law
Słowa kluczowe
Gry komputerowe, Prawo autorskie, Multimedia
Computer games, Copyright law, Multimedia
Uwagi
summ.
Abstrakt
The aim of the paper is to discuss different options for qualification of computer games into appropriate category of copyright. The qualification is essential due to considerable differences between various protection regimes which emphasizes practical aspect of the issue. Difficulty in classification of computer games results from their specific structure which consists of software (computer programme) and audiovisual presentations. Some of the possible options include qualification of computer games as software or audiovisual work but other solutions are also taken into account such as: unnamed work, multimedia work or a completely new category of work. Due to the absence of Polish jurisdiction in this matter and insufficient research body it was necessary for the author to reach for foreign experiences and doctrine.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, J. Barta, R. Markiewicz (ed.), Wolters Kluwer SA, Warszawa 2011.
  2. Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2010.
  3. Błeszyński J., Konstrukcja praw do utworu zależnego, [in:] Krzysztof Lewandowski (ed.), Utwór audiowizualny. Zakres pojęcia i ochrony prawnej, WSUS, Poznań 2011.
  4. Bullinger W., Czychowski C., Digitale Inhalte: Werk und/oder Software? - Ein Gedankenspiel am Beispiel von Computerspielen, GRUR 2011, C.H. Beck, Monachium 2011.
  5. Fina S., Der Schutz von Computerprogrammen (Software) im österreichischen Urheberrecht [in:]Urheberrecht in der digitalen Wirtschaft, M. Fallenböck (ed.), Vienna 2005.
  6. Flisak D., Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, D. Flisak (ed.), Wolters Kluwer SA, Warszawa 2014.
  7. Flisak D., Utwór multimedialny w prawie autorskim, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2008.
  8. Hemnes T.M.S., The adaptation of copyright law to video games, University of Pennsylvania Law Review Vol. 131, No. 1, November 1982.
  9. Loewenheim U., [in:] Urheberrecht. Kommentar, G. Schricker (ed.), C.H. Beck, Monachium 1999.
  10. Matusiak I., Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013.
  11. Neclerio J. M.,. Mousley M. C., Copyright Law Implications in Video Games and Virtual Worlds, [in:] R. A. Dannenberg (ed.) Computer games and virtual worlds: A new frontier in Intellectual Property Law, American Bar Association, Chicago 2010.
  12. Nowicka A., Prawnoautorska i patentowa ochrona programów komputerowych, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1995.
  13. Okoń Z., Prawo Internetu, P. Podrecki (ed.), Warszawa 2007.
  14. Wojciechowska A., Autorskie prawa osobiste twórców dzieła audiowizualnego, Zakamycze, Kraków 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2543-411X
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.19192/wsfip.sj1.2017.9
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu