BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kluza Stanisław, Krzesicki Oskar
Tytuł
Koniunktura w bankowości
Źródło
Zeszyty Koniunktury w Gospodarce Polskiej. Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH, 2017, nr 32, s. 144-154, tab., wykr.
Słowa kluczowe
Sektor bankowy, Usługi bankowe, Zatrudnienie, Inflacja
Banking sector, Banking services, Employment, Inflation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W I kwartale 2017 r. wartość wskaźnika koniunktury w sektorze bankowym IRG SGH (IRGBAN) wzrosła, osiągając poziom +11,1 punktu. Wynik ten jest o 5,0 pkt wyższy od wskazania z poprzedniego kwartału i o 4,9 pkt wyższy od oczekiwań wyrażonych przez banki w poprzednim badaniu. Na wzrost wartości wskaźnika silnie wpłynął wzrost wartości sald odpowiedzi na pytania o: wynik z działalności bankowej oraz wypracowany zysk. Wpływ wartości salda odpowiedzi na pytanie o wielkość zatrudnienia był ujemny. Spodziewane jest nieznaczne pogorszenie się sytuacji w kolejnym okresie, a wartość salda przewidywań wynosi -2,6 pkt.(fragment tekstu)

In the 1st quarter of 2017 the IRG SGH banking confidence indicator (IRGBAN) increased from +6,1 pts to +11,1 pts. The result was caused by a substantial increase in the balances of the result on banking activity and of profits. The balance of employment negatively contributed to the change in IRGBAN. Business situation in the banking sector is expected to slightly worsen (the forecast of the indicator is -2.6 pts).(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1428-3255
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu