BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dejnaka Agnieszka (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
Technologization of Marketing Communication - New Trends
Technologizacja komunikacji marketingowej - nowe trendy
Źródło
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2017, vol. 51, nr 2, s. 59-68, rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Technologia komunikowania, Internet
Marketing communication, Communication technology, Internet
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M31; M15
summ., streszcz.
Abstrakt
Dynamiczne zmiany widoczne są obecnie zarówno w działaniach internetowych, jak i komunikacji marketingowej. Artykuł dotyczy nowych trendów w technologizacji komunikacji marketingowej, m.in. wykorzystania w komunikacji rzeczywistości rozszerzonej, kodów QR, chatbotów, Internetu rzeczy i technologii "smart & simple". Dodatkowo zostały przedstawione najnowsze trendy w zakresie marketingu obrazkowego (komunikacji obrazkowej) oraz komunikacji obrazkowej/video - 360 stopni. Artykuł został oparty na analizie trendów w komunikacji bazującej na technologiach oraz na analizie krytycznej zastosowań.(abstrakt oryginalny)

Dynamic changes can now be observed both in Internet activities and in marketing communication. The article deals with new trends in technologization of marketing communication, including the use of augmented reality, QR codes, chatbots, the Internet of Things and "smart & simple" technology. In addition, the latest trends in image marketing/communication and image/video 360-degree communication will be presented. The article is based on the analysis of trends in technology-based communication and critical analysis of applications.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bonsor, K . How Augmented Reality Will Work, http://computer.howstuffworks.com/augmented-reality.htm (access: 02.02.2017).
  2. Burns, M . Bitner, T . Sztuka informowania, "Digit", no. 6, 2011.
  3. Dejnaka, A., Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2013.
  4. http://www.augmentedrealitytrends.com/augmented-reality-retail/will-augmented-reality-change-the-future-of-retail-market-part-1.html (access: 17.02.2017).
  5. http://www.chatbots.org/virtual_assistant/ewa21/ (access: 21.05.2015).
  6. http://www.dezeen.com/2013/08/05/ikea-launches-augmented-reality-catalogue/ (access: 17.02.2017)
  7. http://www.frostablog.de/wpcontent/uploads/2010/10/toskana_RS_rgb_klein1.jpg (access: 23.02.2017).
  8. http://www.liderzyinnowacji.pl/ (access: 03. 12.2016).
  9. http://marketinglink.pl/7-kreatywnych-sposobow-na-stworzenie-kodu-qr/ (access: 17.11.2016).
  10. http://mediapolisinteractive.pl/index.php/2012/05/28/qr-kody-a-media-ambientowe-ciekawe-przyklady-zastosowania-qr-kodow-w-marketingu/ (access: 17.02.2017).
  11. http://www.newsfi.pl/2011/05/20/augmented-reality-i-jej-zastosowania-przez-zwyklych-uzytkownikow/(access: 20.01.2017).
  12. http://www.salesnews.pl/SalesSupportArticle.aspx?id=32 (access: 17.02.2017).
  13. http://www.stanusch.com/smartweb/pk-home/stanusch/upload/klienci/orange1.jpg (access: 21.02.2017).
  14. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ikea-zaoferuje-meble-ladujace-urzadzenia-mobilne (access: 02.02.2017).
  15. http://www.forbes.pl/technologia-ubieralna-coraz-bardziej-popularna,artykuly,205753,1,1,1.html# (access: 02.2017).
  16. Newsom, D., Haynes, J., Public Relations Writing: Form and Style, Thompson, Wadsworth 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0459-9586
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.59
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu