- Autor
- Dejnaka Agnieszka (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
- Tytuł
- Technologization of Marketing Communication - New Trends
Technologizacja komunikacji marketingowej - nowe trendy - Źródło
- Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2017, vol. 51, nr 2, s. 59-68, rys., bibliogr. 16 poz.
- Słowa kluczowe
- Komunikowanie marketingowe, Technologia komunikowania, Internet, Rozszerzona rzeczywistość
Marketing communication, Communication technology, Internet, Augmented reality - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: M31; M15
summ., streszcz. - Abstrakt
- Dynamiczne zmiany widoczne są obecnie zarówno w działaniach internetowych, jak i komunikacji marketingowej. Artykuł dotyczy nowych trendów w technologizacji komunikacji marketingowej, m.in. wykorzystania w komunikacji rzeczywistości rozszerzonej, kodów QR, chatbotów, Internetu rzeczy i technologii "smart & simple". Dodatkowo zostały przedstawione najnowsze trendy w zakresie marketingu obrazkowego (komunikacji obrazkowej) oraz komunikacji obrazkowej/video - 360 stopni. Artykuł został oparty na analizie trendów w komunikacji bazującej na technologiach oraz na analizie krytycznej zastosowań.(abstrakt oryginalny)
Dynamic changes can now be observed both in Internet activities and in marketing communication. The article deals with new trends in technologization of marketing communication, including the use of augmented reality, QR codes, chatbots, the Internet of Things and "smart & simple" technology. In addition, the latest trends in image marketing/communication and image/video 360-degree communication will be presented. The article is based on the analysis of trends in technology-based communication and critical analysis of applications.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bonsor, K . How Augmented Reality Will Work, http://computer.howstuffworks.com/augmented-reality.htm (access: 02.02.2017).
- Burns, M . Bitner, T . Sztuka informowania, "Digit", no. 6, 2011.
- Dejnaka, A., Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2013.
- http://www.augmentedrealitytrends.com/augmented-reality-retail/will-augmented-reality-change-the-future-of-retail-market-part-1.html (access: 17.02.2017).
- http://www.chatbots.org/virtual_assistant/ewa21/ (access: 21.05.2015).
- http://www.dezeen.com/2013/08/05/ikea-launches-augmented-reality-catalogue/ (access: 17.02.2017)
- http://www.frostablog.de/wpcontent/uploads/2010/10/toskana_RS_rgb_klein1.jpg (access: 23.02.2017).
- http://www.liderzyinnowacji.pl/ (access: 03. 12.2016).
- http://marketinglink.pl/7-kreatywnych-sposobow-na-stworzenie-kodu-qr/ (access: 17.11.2016).
- http://mediapolisinteractive.pl/index.php/2012/05/28/qr-kody-a-media-ambientowe-ciekawe-przyklady-zastosowania-qr-kodow-w-marketingu/ (access: 17.02.2017).
- http://www.newsfi.pl/2011/05/20/augmented-reality-i-jej-zastosowania-przez-zwyklych-uzytkownikow/(access: 20.01.2017).
- http://www.salesnews.pl/SalesSupportArticle.aspx?id=32 (access: 17.02.2017).
- http://www.stanusch.com/smartweb/pk-home/stanusch/upload/klienci/orange1.jpg (access: 21.02.2017).
- http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ikea-zaoferuje-meble-ladujace-urzadzenia-mobilne (access: 02.02.2017).
- http://www.forbes.pl/technologia-ubieralna-coraz-bardziej-popularna,artykuly,205753,1,1,1.html# (access: 02.2017).
- Newsom, D., Haynes, J., Public Relations Writing: Form and Style, Thompson, Wadsworth 2008.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0459-9586
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.59