BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
New Marketing Concepts in Marketing Strategies on International Markets
Nowe koncepcje marketingu w strategiach marketingu międzynarodowego
Źródło
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2017, vol. 51, nr 2, s. 97-104, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Marketing międzynarodowy, Międzynarodowe strategie marketingowe
International marketing, International marketing strategies
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M31
summ., streszcz.
Abstrakt
W artykule autor analizuje problem zastosowania nowych koncepcji marketingu w strategiach marketingu międzynarodowego. Odnosi się to do Agile Marketing i Blue Ocean Strategy. W literaturze polskiej problemy te są rzadko przedmiotem krytycznej analizy, a ponadto są omawiane odrębnie, bez ich związku z działaniem firm na rynkach międzynarodowych. Celem opracowania była próba ustalenia, czy i w jakim zakresie wyżej wskazane koncepcje mogą być zastosowane w marketingu międzynarodowym. Autor dokonał krytycznej analizy literatury przedmiotu właśnie z tego punktu widzenia, uwzględniając w szczególności badania marketingowe rynków międzynarodowych i elementy przeprowadzanej na nich strategii.(abstrakt oryginalny)

The article deals with the new marketing concepts used to develop and implement marketing strategies for businesses on international markets. It mainly concerns the use of Agile Marketing and Blue Ocean Strategy. These concepts are discussed in marketing literature separately in a way that is not related to marketing strategies on international markets. Since they are entirely new concepts, the Polish literature on the subject very rarely presents their in-depth analysis or the possibilities to use them in international marketing and, therefore, these are the issues that the article deals with. The critical analysis of those concepts presented in this article is based on the literature of the subject and concerns the marketing research and subsequent stages of marketing strategies on international markets.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Agile marketing - przyszłość czy utopia? - www.ispro.pl/blog/agile-marketing-przyszlosc-czy-utopia/
  2. Chan Kim, W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2005.
  3. Dietl J., Marketing, PWE Warszawa 1986.
  4. Fafara K. (red), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
  5. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firm, PWE, Warszawa 1998.
  6. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym , Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
  7. Halligan B., Shah D., Inbound marketing, Helion, Gliwice 2010.
  8. Kalińska-Kula M., Agile Research- badania marketingowe według filozofii zwinnego marketing, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, nr 2/2016.
  9. Małus K., Agile czy nie Agile - oto jest pytanie, Strefa n4/2014, wyd. Projekt Management Institute Poland Chapter.
  10. Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa PWE, Warszawa 2004.
  11. Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszaw
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0459-9586
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.97
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu