- Autor
- Lembrych-Furtak Robert (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
- Tytuł
- Marketing Challenges and Opportunities in Multi-Channel Distribution
Wyzwania i możliwości marketingowe dystrybucji multikanałowej - Źródło
- Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2017, vol. 51, nr 2, s. 151-158, rys., bibliogr. 17 poz.
- Słowa kluczowe
- Dystrybucja, Marketing, Kanały dystrybucji
Distribution, Marketing, Distribution channels - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: : M31; M39
summ., streszcz. - Abstrakt
- Celem artykułu była analiza wyzwań i możliwości marketingowych w dystrybucji multikanałowej. Na podstawie analizy literatury została przedstawiona m.in. problematyka budowania marki multikanałowej. Omówiono także specyfię zarządzania relacjami z klientami w środowisku multikanałowym. Ponadto zwrócono uwagę na zjawisko stopniowego zanikania różnic między kanałami dystrybucji a kanałami komunikacji. (abstrakt oryginalny)
The aim of the article was to analyse the challenges and opportunities of marketing in the multi-channel distribution. On the basis of the literature, the author tried to present the issue of building the multi-channel brand and specifics of customer relationship management in multi-channel environment. In addition, attention was drawn to the phenomenon of the gradual disappearance of the differences between the channels of distribution and communication channels.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Coelho F.J., Easingwood Ch., Multiple Channel Systems in Services: Pros, Cons and Issues, "The Service Industries Journal", September 2004, Vol. 24, No. 5, http://dx.doi.org/10.1080/0264206042000276810
- Dahmen P., Multi-Channel Strategies for Retail Financial Services: A Management-Framework for Designing and Implementing Multi-Channel Strategies, Springer Science & Business Media, Deutscher Universitäts-Verlag / GWV Fachvelage GmbH, Wiesbaden 2004; https://doi.org/10.1007/978-3-322-81828-7
- Frazier G.L., Organizing and Managing Channels of Distribution, "Journal of the Academy of Marketing Science", Spring 1999, Vol. 27, No. 2; https://doi.org/10.1177/0092070399272007
- Horst P., Dubo R., Don't Let Big Data Bury Your Brand, "Harvard Business Review", November 2015, Vol. 93, Issue 11.
- Kanary S., How remarketing can drive results, "Landscape Management", 2015, October 1
- Leeflang P.S.H., Verhoef P.C., Dahlström P., Freundt T., Challenges and solutions for marketing in a digital era, "European Management Journal", February 2014, Vol. 32, Issue 1; https://doi.org/10.1016/j.emj.2013.12.001
- Lembrych-Furtak R., Strategiczne aspekty zarządzania marką, "Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia", 2015, vol. 49, nr 1; https://doi.org/10.17951/h.2015.49.1.63
- Lipowski M., Kanał komunikacji a kanał dystrybucji - zanikanie różnic i ich konsekwencje, "Studia Ekonomiczne", Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 254, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2016
- Lipowski M., Multikanałowość dystrybucji usług w gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2016
- Melville A., Amazon Go is About Payments, not Grocery, "Forbest", 2017, January 20, https://www.forbes.com/sites/groupthink/2017/01/20/amazon-go-is-about-payments-not-grocery/#509e4af567e4
- Multichannel Marketing Strategy. AMA Workshop, American Marketing Association, March 2013, https://www.slideshare.net/NancyWulz/multi-channel-marketing-strategy-i
- Neslin S.A., Shankar V., Key Issues in Multichannel Customer Management: Current Knowledge and Future Directions, "Journal of Interactive Marketing", 2009, Vol. 23, Issue 1; https://doi.org/10.1016/j.intmar.2008.10.005
- Rowles D., Digital Branding: A Complete Step-By-Step Guide to Strategy, Tactics, and Measurement, Kogan Page, London 2014
- Verhoef P.C., Beckers, S.F.M., van Doorn, J., Understand the perils of cocreation, "Harvard Business Review", September 2013, Vol. 91, Issue 9
- Verhoef P.C., Kannanb P.K., Inman J.J., From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing. Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing, "Journal of Retailing" 2015, Vol. 91, No. 2; https://doi.org/10.1016/j.jretai.2015.02.005
- Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
- Wirtualny sklep to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy euro, dlahandlu.pl, 13 grudnia 2012, http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/wirtualny-sklep-to-wydatek-rzedu-kilkudziesieciu-tysiecy-euro,25924.ht
- Cytowane przez
- ISSN
- 0459-9586
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.151