BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bucki Piotr (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni)
Tytuł
Nie myl emocji z podnieceniem
Źródło
Marketing w Praktyce, 2015, nr 8, s. 70-72
Słowa kluczowe
Kampanie reklamowe, Rynek reklamy, Metody heurystyczne, Psychologia konsumenta, Psychologia komunikowania, Zarządzanie uwagą, Inteligencja emocjonalna, Poznanie zmysłowe, Percepcja produktu
Advertising campaign, Advertising market, Heuristics methods, Consumer psychology, Communicate psychology, Attention economy, Emotional intelligence, Sensory perception, Product perception
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Emocja kieruje się uwagą a uwaga jest pochodną emocji. Oznacza to, iż nie ma marketingowej narracji bez emocji. Co więcej emocja modeluje cały proces poznawczy, mocno zabarwiając dalsze przetwarzanie informacji. Taki proces nazwany jest heurystyką nastroju. Nastrój emocjonalny w jakim się znajdujemy, nie tylko wpływa na postrzeganie świata, ale determinuje również nasze zachowania w stosunku do kampanii reklamowych. I tu ma pole do popisu reklamodawca, a wybór kombinacji jest wprost ogromny. Np. po kryminałach czy filmach grozy w TV łatwiej przyswajalne są reklamy produktów, które bazują na wzbudzaniu zaufania itd. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu