- Autor
- Styś Aniela (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu), Styś Stanisław (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
- Tytuł
- Enterprise Behaviour in Globalization Processes - New Business Models
Zachowanie przedsiębiorstw w procesach globalizacji - nowe modele biznesu - Źródło
- Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2017, vol. 51, nr 2, s. 237-244, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Kluczowe czynniki sukcesu, Globalizacja, Przedsiębiorstwo, Modele biznesowe
Key success factors, Globalization, Enterprises, Business models - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: D01; D70; M31
summ., streszcz. - Abstrakt
- Autorzy opracowania podjęli próbę określenia znaczenia i charakteru zachowań przedsiębiorstw w kontekście dokonujących się zmian otoczenia, wywołanych zwłaszcza procesami globalizacji. W artykule podkreślono złożoność i dynamikę tych zmian oraz konieczność dostosowania decyzji menedżerów do ich tempa i zakresu, co tworzy nowy model biznesu i jest istotnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
The authors try to determine the importance and character of enterprise behaviour in the context of environment changes mainly due to the globalization processes. The complexity and dynamics of these changes is emphasised. Managerial decisions should be, therefore, adequately adjusted to the speed and scope of these changes, and this creates a new business model, being an important success factor for enterprises. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Drucker P., Myśli przewodnie, MTBiznes sp. z o.o., Warszawa 2008, p. 364
- Goldsmith M., Greenberg C.L., Robertson A., Hu-Chan M., Globalni liderzy. Kolejna generacja, Wyd. MTBiznes Sp. z o.o. Warszawa 2007
- Gonzales-Benito O., Munoz-Gallego P.A., Garcia-Zamora E., Entrepreneurship and market orientation as determinants of innovation: the role of business size, International Journal of Innovation Management 2015, vol. 19 No 4.
- Haber A., K. Polak K., Polskie spojrzenie na przedsiębiorczość, Harvard Business Review (Poland) 2011 (November)
- Kotler Ph., Jatusripitak S., S.Maesincee S., The Marketing of Nation. A Strategic Aproach of Building National Wealth, The Gree Press, New York 1997
- Kumar V., Jones E., Venkatesan R., Leone R.P., Is market orientation a Source of Sustainable Competitive Advantage or Simply the Cost of Competing?, Journal of Marketing 2011, vol. 75 (March)
- Lista "Rzeczpospolita 500" ed. 2016, 29.04.2016.
- Mintzberg H., The strategy concept 1: Five Ps for strategy, California Management Review" 1987, June 30, p. 11-24
- Rogers M., Networks, firm size and innovation, Small Business Economics 2004, vol. 22 No 2, p. 141-153
- Styś A., D. Borowiec D., Procesy globalizacji i ich implikacje dla marketingu, [in:] Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów rynku w Polsce, AE Wrocław 1999
- Verhoef P.C., Leeflang P.S.H., Understanding the Marketing Departments. Influence within the firm, Journal of Marketing 2009, vol. 3 (March)
- Cytowane przez
- ISSN
- 0459-9586
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.237