- Autor
- Sokołowska-Durkalec Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Znaczenie procesu zarządzania społeczną odpowiedzialnością w zarządzaniu zmianą w małym przedsiębiorstwie
The Importance of Social Responsibility Management in Change Management in A Small Enterprise - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, nr 463, s. 321-332, tab., bibliogr. 26 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Procesy i projekty w zarządzaniu zmianami
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo, Zarządzanie, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Enterprises, Management, Corporate Social Responsibility (CSR) - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule o normatywnym charakterze zaprezentowano argumenty na rzecz znaczenia zarządzania społeczną odpowiedzialnością w zarządzaniu zmianą w małym przedsiębiorstwie. Przedstawiono w nim obszary integracji i dezintegracji obu procesów oraz wybrane cechy modelu zmiany organizacyjnej opartej na normach i wartościach wzmocnionych zarządzaniem społeczną odpowiedzialnością(abstrakt oryginalny)
Discussing normative aspects of the research problem, the article presents arguments for the importance of social responsibility management in change management in a small enterprise, together with the elements of integration and disintegration of both processes and selected features of organizational change model based on standards and values strengthened by social responsibility management(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ackerman R.W., 1973, How companies respond to social demands, Harvard University Review, vol. 51(4).
- Bielski M., 2004, Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
- Carroll A.B., 1999, Corporate Social Responsibility - evolution of a definitional construct, Business & Society.
- Cieślik M., 2015, Zarządzanie zmianą wśród MŚP - raport, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa.
- Des Jardins J.R., McCall J.J., 1985, Contemporary Issues in Business Ethics, Reston Publishing Company, Belmont.
- Donaldson T., Preston L.E., 1995, The stakeholder theory of the corporation: concepts, evidence and implications, Academy of Management Review, vol. 20(1).
- Dziekoński K., Jurczyk A., 2009, Zarządzanie zmianą w procesowych inicjatywach klastrowych, [w:] Nowoczesne podejście do zarządzania organizacją, red. A. Wasiluk, Difin, Warszawa.
- Freeman R.E., Phillips R.A., 2002, Stakeholder theory: libertarian defense, Business Ethics Quarterly, vol. 12(3).
- Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business is to increase its profits, New York Times Magazine, September 13th.
- Garriga E., Mele D., 2004, Corporate Social Responsibility theories: mapping the territory, Journal of Business Ethics.
- Griffin R.W., 2005, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Jones T.M., 1980, Corporate Social Responsibility revisited, redefined, California Management Review, Spring.
- Kotter J., 1996, Leading Change, Harvard Business School Press.
- Kożuch B., 2011, Nauka o organizacji, CeDeWu, Warszawa.
- Kung H., 1999, Pokój na świecie - światowe religie - światowy etos, [w:] Idea etyczności globalnej, red. J. Sekuła, Seculum, Siedlce.
- Lewin K., 1947, Frontiers in group dynamics: concept, method and reality in social science, Human Relations, June.
- Mele D., 2002, Not Only Stakeholders Interests. The Firm Oriented Towards the Common Good, University of Notre Dame Press, Notre Dame.
- Pszczołowski T., 1978, Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk.
- Przybyła M. (red.), 2001, Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Schein E.H., 1980, Organizations Psychology, 3d ed., Prentice-Hall, New York.
- Sokołowska A., 2013, Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocena-kierunki doskonalenia, Monografie i Opracowania, nr 232, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- Vogel D., 1986, The study of social issues in management: a critical appraisal, California Management Review, vol. 28(2).
- Wartick S., Mahon S., 1994, Towards a substantive definition of the corporate issue construct: a review and synthesis of literature, Business and Society, vol. 33(3).
- Wendt R., 2010, Zarządzanie zmianą w polskiej firmie, Dom Wydawniczy Zachorek, Warszawa.
- Zbiegień-Maciąg L., 1991, Etyka w zarządzaniu, PWN, Warszawa.
- Żbikowski J., 2004, Teoria organizacji i zarządzania. Zarys wykładów, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2017.463.27