BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zbierowski Przemysław (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Bratnicki Mariusz (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zastosowanie metodologii Global Entrepreneurship Monitor do badania przedsiębiorczości organizacyjnej
The Usage of Global Entrepreneurship Monitor methodology for the Research on Corporate Entrepreneurship
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 6, cz. 1, s. 47-63, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Firmy rodzinne - wyzwania współczesności
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość organizacyjna
Organisational entrepreneurship
Uwagi
summ., Artykuł jest wynikiem prac prowadzonych w ramach grantu 2014/13/B/HS4/01618 finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono metodologię Globalnego Monitora Przedsiębiorczości, a także jej zastosowanie w badaniach przedsiębiorczości w organizacjach. (fragment tekstu)

The paper presents the assumptions and methodology of Global Entrepreneurship Monitor (GEM). It presents the objectives, models and methods of running the project. Its main objective is comparative analysis of level of worldwide entrepreneurship and capturing its dynamics. However, the key of the paper is using GEM methodology for researching corporate entrepreneurship. Analyzing intrapreneurship in GEM allows not only to compare its level across countries and capturing its dynamics, but also setting it apart other forms of entrepreneurship and conditions of entrepreneurship. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bacławski K., Koczerga M. & Zbierowski P. (2005), Polacy - przedsiębiorczym społeczeństwem? Global Entrepreneurship Monitor Polska 2004, Fundacja Edukacyjna Bachalski, Warszawa/Poznań/Katowice.
  2. Bosma N. & Harding R. (2007), Global Entrepreneurship Monitor: GEM 2006 results, London Business School, London.
  3. Bygrave W. (2004), Founders, family, friends, and fools, "Business Week Online", no. 9.
  4. Cruickshank P. & Eden S. (2005), Entrepreneurial gender gap in New Zealand, "Journal of Small Business and Entrepreneurship", no. 18.
  5. Hindle K. & Klyver K. (2005), The relationship between media coverage and participation in entrepreneurship: Interpreting the global evidence. Artykuł zaprezentowany podczas Second GEM Research Conference: Entrepreneurship, Economic Growth and Public Policy, Budapeszt.
  6. Reynolds P.D., Bosma N., Autio E., Hunt S., DeBono N., Servais I., Lopez-Garcia P., Chin N. (2005), Global Entrepreneurship Monitor: Data collection design and implementation 1998-2003, "Small Business Economics", no. 24.
  7. Singer S., Amoros J.E., Moska, D. (2015), Global Entrepreneurship Report: 2014 Report, Global Entrepreneurship Research Association, London.
  8. Sternberg R., Wennekers S. (2005), Determinants and effects of new business creation using Global Entrepreneurship Monitor data, "Small Business Economics", no. 24.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu