BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moszyńska Kamila (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Najpierw pomyśl, potem zrób, czyli o idei design thinking i jej wpływie na wielkość sprzedaży produktów
Think Before You Act - Design Thinking and its Effect on Sales Volume
Źródło
Marketing i Rynek, 2017, nr 10, s. 32-40, rys., tabl., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Myślenie projektowe, Innowacyjność, Sprzedaż produktu
Design thinking, Innovative character, Product sales
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję design thinking i jej wpływ na wielkość osiąganej sprzedaży. Badania sprawdzające świadomość społeczeństwa na temat znajomości pojęcia przeprowadzone zostały za pomocą spontanicznej sondy telefonicznej oraz danych zebranych na postawie zapytań Internautów przez Google Trends. Design thinking polega na przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spektrum problemów. Artykuł poświęcono badaniu efektywności tej metody poprzez analizę jej wpływu na sprzedaż na przykładzie innowacyjnych butelek Bobble Bottle oraz zaprojektowanych w klasyczny sposób bidonów VATTEN. (abstrakt oryginalny)

The article presents conception of design thinking and its effect on sales volume. Awareness concerning the idea have been tested by spontaneous phone survey either based on Google Trends' data. Design thinking shows how thinking like a designer can transform the way we develop products, services, processes-and even strategy. The paper verifies effectiveness of this method via the analysis of its influence on sales volume by the example of innovative Bobble Bottles compared to VATTEN water bottles. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brown, T. (2013). Zmiana przez design. Wrocław, Wydawnictwo Libron.
  2. Designthinkersgroup (2017). The Awareness of Design Thinking Is Growing. Pozyskano z: http://www.designthinkersgroup.com/awareness-design-thinking (28.04.2017).
  3. Designthinking.pl (2017). Design Thinking i sprzedaż. Część 1. Pozyskano z: http://designthinking.pl/design-thinking-sprzedaz-czesc-1 (15.04.2017).
  4. Financial Times (2017). Global MBA Ranking 2016. Pozyskano z: http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-ranking-2016 (11.01.2017).
  5. Parmar A.J. (2017). Design Thinking for Innovative Business Design. Intangible to Tangible. Ahmedabad: Indian Institute of Management Ahmedabad.
  6. PDA Group (2017). How to Create New Value for Customers with Design Thinking. Pozyskano z: http://www.pdagroup.net/how-to-create-new-value-for-customers-with-design-thinking (15.03.2017).
  7. Serafiński, B. (2017). Touchideas. Design thinking - myśl rozwiązaniami! Pozyskano z: http://www.touch-ideas.com/PDF/design-thinking.pdf (10.01.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu