BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stopczyńska Kinga (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Realizowanie strategii komunikacji marki za pomocą mediów społecznościowych
Creating Brand Communication Strategies Using Social Media
Źródło
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2016, nr 23, s. 149-159, rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Marka, Strategia komunikowania, Komunikowanie marketingowe
Social media, Brand, Communication strategy, Marketing communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Media społecznościowe stały się niemal nieodzownym elementem naszej rzeczywistości. Wykorzystywane, na co dzień przez miliardy osób na całym świeci nie mogły pozostać niezauważone przez marki, które bardzo chętnie zaadaptowały je do swoich działań komunikacyjnych. Celem artykułu jest przede wszystkim wskazanie, w jaki sposób media społecznościowe mogą stanowić platformę do kreowania strategii komunikacji marek. Artykuł oparty został o literaturę przedmiotu jak również obserwacje współuczestniczące autorki. Przegląd ten pozwolił na sformułowanie przekonania, iż marki, które budowane są w oparciu o założenia strategii komunikacyjnej bazującej na odpowiedzialnym podejściu do klienta - dialogu z nim, powinny wybrać sferę mediów społecznościowych. Przemawiają za tym przede wszystkim możliwość zaangażowania samych odbiorców w tworzenie treści, udostępnianie ich oraz możliwość zbudowania bardzo wyjątkowej więzi emocjonalnej marka-klient przekładającej się na sposób, w jaki marka jest odbierana, co stać się może jednym z istotnych motywów do jej zakupienia. (abstrakt oryginalny)

Social media has become an almost indispensable part of our reality. Used every day by billions of people around the world they could not go unnoticed by the brand, which is very willingly adapted, them to their communication activities. The aim of this article is primarily an indication of how social media can provide a platform for creating brand communication strategy. Article is based on literature as well as participatory observations of the author. This review allowed us to formulate the conclusion that brand approaching to its customers in a responsible manner and to respect the opinion they should choose the realm of social media as a place of their strategies. It is called for, above all the possibility of the involvement of the same customers in content creation, sharing, and their ability to build a very special emotional bond with the brand-customer translates into the way the brand is perceived what may become one of the major reasons for its purchase. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bailyn E. (2013), Przechytrzyć social media, Helion, Gliwice.
  2. Bonek A, Smaga M. (2013), Biznes na Facebooku i nie tylko. Praktyczny poradnik o promocji w mediach społecznościowych, Oficyna w Wolters Kluwer Bussines, Warszawa.
  3. Brzezińska-Waleszczyk M. (2016), Dobre praktyki w komunikacji marek w mediach społecznościowych, http://sm.id.uw.edu.pl/Numery/2015_4_63/brzezinska.pdf, (dostęp: 16.04.2016).
  4. Dołżycka N. (2011), Senior social media, czyli Facebook 50+, https:// socjomania.pl/seniorsocial-media-czyli-facebook-50-,(dostęp: 12.05.2016).
  5. Hupa A. (2010), Marki w social media - 2010 rok [w:] M. Krzosek, A. Hupa (red.), Social Media Manual.
  6. Pogorzelski J.(2015), Marka na cztery sposoby, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.
  7. Sadowski M. (2013), Rewolucja social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  8. Schivinski B., Brzozowska-Woś M. (2015), Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek, "E-mentor", http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/59/id/1174,(dostęp: 10.02.2016).
  9. Shih C. (2012), Era facebooka, Helion, Gliwice.
  10. Statista, the statistics portal, http://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwidesocial-network-users/,(dostęp: 17.04.2016).
  11. Witczak O., Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, http://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/5_O.Witczak_Nowe_media_w_budowaniu_marki_i_wizerunku.pdf, (dostęp: 16.04.2016).
  12. Wyrzykowska I., Sadowska M. (2012), Marka, która będzie wszędzie, "Marketing w Praktyce" nr 6.
  13. http://in.reuters.com/article/instagram-sdvertiser-idINKCN0VX24R, (dostęp: 19.04.2016).
  14. http://alterweb.pl/-instagram-i-marka-w-jaki-sposob-ja-zbudowac, (dostęp: [19.04.2016).
  15. "Great examples of brands using Instagram", http://www.breedcommunications.com/2013/08/great-examples-of-brands-using-instagram/, (dostęp: 12.07.2016).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-7480
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu