BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalski Sławomir (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Analiza systemu komunikacji z klientem w sporcie lokalnym
Analysis of client communication system in local sport
Źródło
Quality in Sport, 2017, vol. 3, nr 2, s. 31-44, rys., bibliogr. 13 poz.,
Słowa kluczowe
Sport, Marketing sportowy, Elektroniczna komunikacja, Promocja
Sport, Sports marketing, Electronic communication, Promotion
Uwagi
summ., streszcz.,
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie tendencji rozwojowych systemu komunikacji, który powstał w wyniku badań lokalnych klubów sportowych szeroko rozumianego regionu częstochowskiego w różnych dyscyplinach sportowych. Funkcjonowanie systemu komunikacji klubów sportowych w tym regionie wskazało na istnienie pewnych stałych zależności i znalezienie nowych rozwiązań wzbogacających klasyczny model komunikacji marketingowej. Osobną kwestią pozostaje sprawność funkcjonowania tych systemów.(abstrakt oryginalny)

The purpose of the article is to presentation a trends of communication, which was created as a result of studies of local sports clubs of the Częstochowa region in various sports disciplines. The functioning of the sports club communication system in the region has indicated the existence of solid dependencies and the extension of the classical marketing communication model. Another issue remains the efficiency of these systems.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk W. (2007), Dziennikarskie skandale a wiarygodność przekazów medialnych [w:]: (red.) J. Fras Studia nad mediami i komunikowaniem masowym. Prawo - język - tekst. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 215.
  2. Aldag R. J., Stearns M. (1987), Management, Wydawnictwo South-Western Publishing Co. Ohio, s. 477.
  3. Chłodnicki M., Zeller P. (2004), Istota relacji w marketingu sportowym na przykładzie Lecha Poznań, [w:] H. Mruk (red.), Marketing sportowy. Teoria i praktyka, Poznań, ss. 286-289.
  4. Dobek-Ostrowska B. (2004), Podstawy komunikowania społecznego. Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław, s. 13.
  5. Golka M. (2008), Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 37-38.
  6. http://encyklopedia.pwn.pl/index.php?module=haslo&id=3984263
  7. Kowalski S. (2016), Efekty komunikacyjne sponsoringu na lokalnych rynkach sportowych, "Quality in Sport" vol. 2 no 3, s. 18-31.
  8. Łapiński A. (2001), Promocyjne wykorzystanie mediów [w:] M. Rydel (red.) Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o. o. Gdańsk, s. 125.
  9. Mikułowski-Pomorski J. (1988), Informacja i komunikacja. Pojęcia, wzajemne relacje. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław, s. 88-98.
  10. Pedersen P.P., Laucella P.C., Kian E.M., Geurin A.M. (2017), Strategic Sport Communication, Human Kinetics, Champaign, s.115.
  11. Sobkowiak B. (1998), Komunikowanie społeczne, [w:] B. Dobek-Ostrowska (red.), Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 10.
  12. Terry G. R. (1956), Principles of Management. Wyd. Homewood. Illinois, s. 4.
  13. Waśkowski Z. (2007), Sport jako płaszczyzna komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. "Zeszyty naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menadżerskiej »Milenium«", nr 1, s. 85.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-3118
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/QS.2017.009
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu