BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Gabriel (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), Kulpaczyńska Anna, Kutryn Dawid
Tytuł
Kampanie społeczne jako możliwości budowania współpracy organizacji sportowych z przedsiębiorstwami. Działania osadzone w koncepcji CSR
Social campaigns as a possibilities to build cooperation sports organizations with business organizations. Actions embedded in the CSR concept
Źródło
Quality in Sport, 2017, vol. 3, nr 2, s. 56-72, tab., rys., bibliogr. 40 poz.,
Słowa kluczowe
Sport, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Kampanie społeczne, Organizacje społeczne
Sport, Corporate Social Responsibility (CSR), Social campaigns, Social organisations
Uwagi
summ., streszcz.,
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie możliwości realizacji wspólnych działań strategicznych w koncepcji CSR przez organizacje profit (min. przedsiębiorstwa) i non profit (min. kluby sportowe). Autorzy wskazują kampanie społeczne jako jedną z możliwości, która pozwala na tworzenie wspólnych projektów o charakterze biznesowo - społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu CSR i jej 7 obszaru normy ISO 26 000 tj. zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnych.(abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to indicate the possibility of joint action in the strategic CSR-profit organizations (min. Company) and non-profit (min. Sports clubs). The authors point to social campaigns as one of the possibilities, which allows for the creation of joint business-social projects, with particular focus on the context of CSR and the 7th ISO 26000 area; the involvement and development of local communities.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Babiak K., (2008), Beyond the Game: Perceptions and Practices of Corporate Social Responsibility in the Professional Sport Industry. "Journal of Business Ethics". Feb2010, Vol. 91 Issue 3, s.446.
  2. Balcerak A. (2015), Metamorfozy modnych koncepcji zarządzania na przykładzie społecznej odpowiedzialności biznesu. "Organizacja i Kierowanie", nr 3, s. 29.
  3. Bartkowiak G, (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym. Warszawa, Difin, s. 21.
  4. Boguszewicz-Kreft M. (2015), Przedsiębiorstwa i ich interesariusze: relacje marketingowe i CSR. Wyższa Szkoła Bankowa. Warszawa, s. 151.
  5. Chang-Wook J., (2012), The Influence of Professional Sports Team's Corporate Social Responsibility (CSR) on Team Image, Team Identification, and Team Loyalty, St. Thomas University, ProQuest Dissertations Publishing. Page: 3.
  6. Dąbrowski J., (2011), Polityka CSR jako element umacniania reputacji: przykład banków. "Marketing i Rynek", nr 2, .s. 4-5.
  7. Dąbrowski Tomasz J. (2016), Cause-related marketing w kreowaniu i komunikowaniu polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. "Marketing i Rynek", nr 3, s. 7-8.
  8. Ejdys J.(2016), Problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu jako obiekt naukowych zainteresowań: wyniki analizy bibliometrycznej. "Przegląd Organizacji", nr 4, s. 36-44.
  9. Fiedor B. (2016), Implementacja koncepcji CSR jako przesłanka trwałości firmy i jej sukcesu rynkowego. "Przegląd Organizacji", nr 1, s. 25.
  10. Gajek K., Pawlak G. (2016), Perspektywa CSR w kontekście ekosystemu mediów społecznościowych. Wybrane przykłady dobrych praktyk w dużych, średnich i małych firmach realizujących działania CSR w obszarze sportu. "Prace Naukowe UE we Wrocławiu", Wrocław, nr 430, s. 106-117.
  11. Hovemann G, Breitbarth T., Walzel S., Beyond sponsorship? Corporate social responsibility in English, German and Swiss top national league football clubs, "Journal of Sponsorship". Sep2011, Vol. 4 Issue 4, s. 339.
  12. Hys K. Ewolucja poglądu społecznej odpowiedzialności biznesu : okres operacji formalnych oraz późne stadium formalne. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2015, nr 1, s. 105.
  13. Izdebski, M., (2011), Reklama społeczna. Kreacja i skuteczność, Warszawa 2006, s. 24-25.
  14. Kemper A., Martin R.L. (2011), Globalny kryzys finansowy jako test teorii społecznej odpowiedzialności biznesu (oprac. z ang. Maria Aluchna), "Przegląd Organizacji", nr 3, s.76.
  15. Kuper S., Szymanski S. (2017), Futbonomia, wyd. Sine Qua Non, Kraków, s 460.
  16. Kuraszko, I. (2010), Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa, s. 113-114.
  17. Leśniewska Z. Jarzębska I, Viwegier M, Buraś T. (2010), Chronić firmę czy pomóc społeczności lokalnej? studium przypadku, "Harvard Business Review Polska", nr 7/8, s. 191.
  18. Lulewicz-Sas A. (2016), Identyfikacja działań społecznie odpowiedzialnych w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstw. "Przegląd Organizacji", nr 5, s. 40.
  19. Maison, D. i P. Wasilewski, (2002), Propaganda Dobrych Serc czyli pierwszy tom o Reklamie Społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków, s.11.
  20. Minjung S., Woo-Young L., (2016), What makes an effective CSR program? An analysis of the constructs of a cause-related participant sport sponsorship event. "International Journal of Sports Marketing & Sponsorship"; London 17.1: s. 57.
  21. Niwińska, A., (2011), Kampanie społeczne w polskich mediach masowych. Praca licencjacka napisana pod kierunkiem prof. Dr. Hab. Jana Kani, Szczecin.
  22. Pawlak G., Łasiński G., (2016), Media społecznościowe jako źródła budowania innowacji marketingowej w sporcie, w: Innowacyjność przemysłów kreatywnych. Media a sport, red. K. Kopecka-Piech, (CC) Uznanie Autorstwa 3.0 Polska, , s. 161-178.
  23. Pawlak G. (2015), Sport w strategiach CSR przedsiębiorstw. Wybrane aspekty komunikacji z interesariuszami, w: Zmiany medialne i komunikacyjne. Media.Wizerunek.Biznes, red. K.Kopecka-Piech, Katedra Wydawnictwo Naukowe, s. 241-271.
  24. Pawłowski M., Wąsowska A. (2012), Pomiar społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich warunkach: propozycja metodologiczna. "Przegląd Organizacji", nr 1, s. 18-20.
  25. Szwiec P. Społeczna odpowiedzialność organizacji - instrument rozwiązywania problemów społecznych? "Polityka Społeczna", nr 9, s. 6.
  26. Walters G., (2009), Corporate Social Responsibility through Sport. The Community Sports Trust Model as a CSR Delivery Agency, "Journal of Corporate Citizenship". Issue 35, p. 84-85.
  27. Wąsowska A. Pawłowski M. (2011), Metody pomiaru społecznej odpowiedzialności biznesu : przegląd literatury. "Przegląd Organizacji", nr 11, s. 14-17.
  28. Yeleyko V., Kolyanko O., Myronow Y. (2016), Trends and factors of social responsibility and social partnership. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 7, s. 5.
  29. http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie [dostęp 13.11.2015]
  30. http://www.kampaniespoleczne.pl/wiedza_definicje,2324,kampania_spoleczna_definicja_fundacji_komunikacji_spolecznej [dostęp 13.11.2015]
  31. http://www.kampaniespoleczne.pl/pliki/plik_20130529142410_275.pdf [dostęp 3.09.2016]
  32. http://marketing-mix.blog.pl/files/2015/03/Sportowcy-w-kampaniach-spo%C5%82ecznych.pdf [dostęp 10.01.2016]
  33. http://www.csr.szczecin.pl/baza-wiedzy/narzdzia-csr [dostęp 13.11.2015]
  34. http://odpowiedzialnybiznes.pl/baza-wiedzy-o-csr/ [dostęp 18.05.2017r.]
  35. http://www.odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/04/Raport-Odpowiedzialny-biznes-w-Polsce-2014.-Dobre-praktyki_Forum_Odpowiedzialnego_Biznesu.pdf [dostęp: 13.11.2015]
  36. http://www.pkn.pl/iso-26000 [dostęp: 13.11.2015]
  37. http://www.biznesodpowiedzialny.pl/pliki/normy/discovering_iso_26000PL.pdf [dostęp: 14.11.2015]
  38. http://mttp.pl/pobieranie/RAPORT-SPORT-FIN.pdf [dostęp: 18.05.2017r.]
  39. http://www.fundacjainfinity.pl/zrownowazony-rozwoj-mlodego-czlowieka/ [dostęp: 14.11.2015]
  40. http://raportcsr.pl/raporty_csr/raport_csr_14-edycja.pdf [dostęp 18.05.2017r.]
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-3118
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/QS.2017.011
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu