BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fuhrmann Magdalena (University of Warsaw)
Tytuł
Discount Stores in a Large City - the "Biedronkisation" of the Urban Space - the Case of Warsaw
Źródło
Urban Development Issues, 2017, vol. 53, s. 47-55, fot., rys., tab., bibliogr. 20 poz.
Problemy Rozwoju Miast
Słowa kluczowe
Sklepy dyskontowe, Sprzedaż detaliczna, Planowanie przestrzenne miasta
Discount trade, Retail sales, Town spatial planning
Uwagi
summ.
Project of the internationalization of the Urban Development Issues journal is financed by the Ministry of Science and Higher Education of the Republic of Poland (grant No. 841/P-DUN/2016).
Firma/Organizacja
Biedronka
Kraj/Region
Warszawa
Warsaw
Abstrakt
Intensive development of discount store chains has been noticeable in Poland over the last couple of years. This phenomenon is also present in the largest cities, in which - at least in the beginning - investors representing this type of shopping chain were not interested. This article presents research results on the "Biedronka" chain of discount shops in Warsaw. Particular emphasis has been placed on the location of the individual shops in relation to the city centre, and on the specific characteristics of the locations in which the shops have been established (type of building, former function).(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Biedronka chce być convenience, 21.01.2016, Wiadomości Handlowe, 1 (151) 2016, available from: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/ biedronka-chce-byc-convenience,5281 [accessed: 28.06.2017] [in Polish].
  2. Biedronka miażdży konkurencję. To w niej najczęściej robimy zakupy, 22.06.2017, Superbiz, available from: http://superbiz.se.pl/wiadomoscibiz/ biedronka-miazdzy-konkurencje-w-niej-najczesciej-robimyzakupy_ 1004126.html [accessed: 28.06.2017] [in Polish].
  3. Od dyskontu do supermarketu, [w:] Strategie marek, available from: http:// www.codes.pl/rebranding-biedronki-od-dyskontu-do-supermarketu/ dostęp 28.03.2017
  4. Domański, T. (2005) Strategie rozwoju handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa [in Polish].
  5. Dwojka, P., Wasilewska, E., Jędrak, D. & Michnikowska, K. (2015) Retail landscape of Warsaw city centre, available from: http://www.colliers. com/-/media/files/emea/poland/reports/2015/colliers_high_streets. pdf?la=en-PL [accessed: 28.03.2017].
  6. Filipek, J., 16.02.2012, Rebranding - nowy wizerunek dla nowych strategii, Brand Value, available from: http://brandvalue.pl/rebranding- nowy-wizerunek-dla-nowych-strategii/ [accessed: 28.03.2017] [in Polish].
  7. Główny Urząd Statystyczny (2015) Rynek wewnętrzny w 2014 roku, Informacje i opracowania statystyczne, Warszawa [in Polish].
  8. Gwosdz, K. & Sobala-Gwosdz, A. (2008) Geografia hipermarketow w Polsce: strategie lokalizacyjne, Przegląd Geograficzny, 80(4), 515-539 [in Polish with English summary].
  9. Hart, C., Stachow, G., Rafiq, M. & Laing, A. (2014) The customers experience of town centres, Langborough University, Economic Social Research Council, Leicestershire, UK.
  10. Hiperproblemy hipermarketow, 1.09.2013, Handel Extra, available from: http://handelextra.pl/artykuly/166808,hiperproblemy-hipermarketow [accessed: 28.03.2017] [in Polish].
  11. Jaska, E. (2014) Znaczenie rebrandingu w kierowaniu wizerunku marki, Roczniki Naukowe, Stowarzyszenie Ekonomistow Rolnictwa i Agrobiznesu, 16 (1), 77-82 [in Polish with English summary].
  12. Jeronimo Martins z Biedronką piątym dyskonterem w Europie, 10.08.2015, Handel E x t r a , ava i lable f rom: ht tp: //handelex t r a .pl / artykuly/182710,jeronimo-martins-z-biedronka-piatym-dyskonterem- w-europie [accessed: 28.03.2017] [in Polish].
  13. Kall, J. (2001) Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa [in Polish].
  14. Kochaniec, A. (2005) Instrumenty wprowadzania marek na rynek, [in:] A. Grzegorczyk, ed., Instrumenty kształtowania wizerunku marki, WSP, Warszawa, availaple from: http://wsp.pl/file/737_626236129.pdf [accessed 28.06.2017] [in Polish].
  15. Momot, R. (2016) Rynek detalicznego handlu spożywczego w Polsce, Fundacja Republikańska, available from: http://fundacjarepublikanska. org/wp-content/uploads/2016/02/Raport-Rynek-detalicznegi-handluspożywczego. pdf [accessed: 28.06.2017] [in Polish].
  16. Najpopularniejsze sieci handlowe 2016, 1.02.2017, Wiadomości Handlowe, available from: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/najpopularniejsze- sieci-handlowe-w-roku-2016,10496 [accessed: 28.03.2017].
  17. Urbanek, G. (2002) Zarządzanie marką, PWE, Warszawa [in Polish].
  18. Top 10 największych sieci dyskontowych w 2017 roku, 24.03.2017, Wiadomości Handlowe, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/top
  19. 10-najwiekszych-sieci-dyskontowych-2017-r-biedr,11283, 28.06.2017
  20. Wilk, W. (2013) Koncepcja sieci a geografia zorganizowanego handlu detalicznego w Polsce, Wydział Geografii i Studiow Regionalnych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa [in Polish].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2435
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.1515/udi-2017-0005
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu