BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Alvaro Pérez Blanca Eidene (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, Villahermosa, Mexico), Payro Campos Pablo (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, Villahermosa, Mexico)
Tytuł
Innovación Tecnológica en las Pequeñas y Medianas Empresas Familiares
Technological Innovation in SMEs Family
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 6, cz. 2, s. 179-188, rys., bibliogr. 7 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Firmy rodzinne - wyzwania współczesności
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo rodzinne, Technologia informacyjna, Innowacje
Small business, Family-owned business, Information Technology (IT), Innovations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Small and medium enterprises (SMEs) in México are generally family businesses that comprise over 90% of the universe of business organizations. According to official data, SMEs in Mexico generate 7 out of 10 jobs; however, only 30% of organizations that are created passed to the second generation of inheritors and 10% was consolidated up to the third generation. The objective of this study is to analyze the process of adoption of information technologies as a factor of innovation that assists the permanency and development of family business. A case of study was developed by applying qualitative methodology based on interviews in a family trading company. Results show the process of adoption of information technology and its influence on the company's capacity to manage the change promoted by the environment dynamism. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Biachi G.G., Guijarra A.M. (2010), El apoyo a la innovación de la PyME en México. Un estudio exploratorio, Universidad Autónoma de Aguascalientes, Aguascalientes, Ags. "Investigación y Ciencia de la Universidad Autónoma de Aguascalientes", ed. Cuatrimentral, n. º 47.
  2. Fundación Idea. (2016). Un Vistazo a la Innovación en México. Fundación IDEA, USAID op. cit.
  3. INEGI (2011), Micro, pequeña, mediana y gran empresa Estratificación de los establecimiento. Instituto Nacional de Estadística y Geografía.
  4. KPMG (2013), KPMG Cárdenas Dosal, S.C., www. kpmg.com.mx. fecha de consulta: 05 de 01 de 2016.
  5. Leal E.T. (2008), Las tecnologías de la información y comunicaciones (TIC) y la brecha digital: su impacto en la sociedad de México, Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, n°2.
  6. Porter M.E. (2008), ¿Qué es la Estrategia?, Harvard Business Review América latina, Recuperado el 15 de Enero de 2016.
  7. S.N.C. (2015), La pequeña empresa Familiar, Sociedad Nacional Financiera http://mexico.smetoolkit.org/mexico/es/content/es/3528/La-peque%C3%B1a-empresa-Familiar,fecha de consulta: 10 de Octubre de 2015.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
spa
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu