BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zielaskiewicz Henryk (Polskie Towarzystwo Logistyczne), Nowak Iwo (Instytut Logistyki i Magazynowania)
Tytuł
Transport wodny śródlądowy w Polsce nadal w cieniu
Źródło
Logistyka, 2016, nr 5, s. 10-12, rys., tab., fot., wykr.
Słowa kluczowe
Transport wodny, Logistyka transportu, Infrastruktura kolei
Water carriage, Transport logistics, Rail infrastructure
Abstrakt
Budowanie łańcuchów transportowych poprzez tak zwane proekologiczne gałęzie transportu, z udziałem transportu wodnego śródlądowego oraz kolejowego, należy do istotniejszych punktów polityki Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska oraz ograniczenia niekorzystnych wpływów transportu na środowisko naturalne. Takie kierunki działań określone zostały w polityce transportowej UE zawartej w Białej Księdze. Obie gałęzie transportowe zaliczane są do najbardziej ekologicznych form transportu. Są też najbardziej efektywne pod względem ogólnych kosztów przewiezienia ładunku. Dlatego łączenie ich w jednym łańcuchu logistycznym niesie za sobą nie tylko korzystne efekty ekologiczne w odniesieniu do innych gałęzi transportowych, ale również optymalne rozwiązania organizacyjne przy przeładunku oraz efektywne przewozy dużych ilości ładunków na znacznych odległościach. W naszym kraju obie gałęzie transportu mają bardzo zły stan infrastruktury transportowej na skutek dużych zaniedbań w jej utrzymaniu oraz modernizacji w ostatnich dwóch dekadach. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-5478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu