BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazur Izabela (Politechnika Poznańska), Zywert Anna (Politechnika Poznańska), Dewicka Aleksandra (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Analiza Polskich Dobrych Praktyk w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Analysis of Polish Best Practices in the Corporate Social Responsibility
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 6, cz. 3, s. 169-179, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Firmy rodzinne - wyzwania współczesności
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Dobre praktyki, Przedsiębiorstwo rodzinne, System oceny zgodności
Corporate Social Responsibility (CSR), Good practice, Family-owned business, Conformity assessment system
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem poniższego artykułu jest przegląd Dobrych Praktyk możliwych do zastosowania w przedsiębiorstwach, jak i analiza możliwości, jakie one dają firmom z nich korzystających. Zakres artykułu obejmuje misje oraz sposób działania przedsiębiorstw, główne idee, sposoby oceny jakości oraz zalety związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także działania podejmowane w ramach dobrych praktyk. (fragment tekstu)

This article is moving us closer to the subject of connecting Polish Best Practices with the Corporate Social Responsibility. It includes the most important areas connected with the article topic which concern basic aims of the enterprise, the most essential areas for the Corporate Social Responsibility and the sequence of operations taken by Polish companies in frameworks of the Best Practice program. In the article we will also look at the advantages of Corporate Social Responsibility, the ranking of socially responsible companies and some examples of Polish Best Practices. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Duraj J. (2000), Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  2. Gruszecki T., Jakubiak T. (1989), Przedsiębiorstwo jako kategoria ekonomiczna. Teoria i praktyka przemian gospodarczych, Ossolineum, Wrocław.
  3. Korpus J. (2006), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Placet, Warszawa.
  4. Ocieczek W. (2010), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  5. Wawrzyniak B. (1999), Zrozumieć współczesne przedsiębiorstwo, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.
  6. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2015), IX Ranking odpowiedzialnych firm 2015, "Dziennik Gazeta Prawna" [online], http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/04/Ranking-Odpowiedzialnych-Firm-2014.pdf, dostęp: 11 luty 2016.
  7. Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2014), "Raport 2014. Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki" [online], http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/04/Ranking-Odpowiedzialnych-Firm-2014.pdf, dostęp: 11 luty 2016.
  8. http://www.businessdictionary.com/definition/best-practice.html, dostęp: 10 luty 2016.
  9. http://www.businessdictionary.com/definition/concept.html, dostęp: 10 luty 2016.
  10. http://www.businessdictionary.com/definition/corporate-social-responsibility.html dostęp: 10 luty 2016.
  11. http://www.businessdictionary.com/definition/family-business.html, dostęp: 10 luty 2016.
  12. http://www.iso.org/iso/home/about/conformity-assessment.htm, dostęp: 10 luty 2016.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu