BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bogacka Emilia (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Siniecka Anna (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Tytuł
Graffiti jako przejaw aktywności kibiców w przestrzeni miejskiej. Przykład Poznania
Graffiti as a sign of football supporters activity in the urban area. The example of Poznań
Źródło
Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna / Instytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2017, nr 37, s. 77-86, rys., wykr., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Miasto, Kluby piłkarskie
City, Football clubs
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Poznań
Poznan
Abstrakt
Praca dotyczy graffiti jako przejawu aktywności kibiców w przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania. W mieście funkcjonuje Lech Poznań, klub piłkarski, którego kibice należą do bardzo aktywnych. Szczególną uwagę skupiono na jednym z obszarów Poznania, wśród sympatyków nazywanym Fyrtlem Północ. W opracowaniu przedstawiono rozmieszczenie przestrzenne oraz estetykę wykonania, a także podział tematyczny graffiti w Fyrtlu Północ. (abstrakt oryginalny)

The work concerns the graffiti as a sign of supporters activity in the urban area on the example of Poznań. The city has one of the most recognizable football clubs in Poland, Lech Poznań, which fans are very active. Particular attention is focused on one area of Poznań, among supporters called "Fyrtel Północ" ("North District"). The study discusses the following issues: the spatial distribution, aesthetic quality and distinction of graffiti's subjects in Fyrtel Północ. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antonowicz D. 2005. Szaliki i kaptury. Kultura Współczesna, 3(45).
  2. Antonowicz D., Wrzesiński Ł. 2008. Kibice jako wspólnota niewidzialnej religii. Studia Socjologiczne, 1.
  3. Billig M. 2008. Banalny nacjonalizm. Wydawnictwo Znak, Kraków.
  4. Gumbrecht H.U. 2003. Piękno sportu zespołowego. Futbol amerykański - na stadionie i w telewizji, tłum. K. Krzemieniowa. [W:] A. Gwóźdź (red.), Media-eros-przemoc. Sport w czasach popkultury. Wydawnictwo Universitas, Kraków.
  5. Mikolcz A.R., Rykiel Z. 2004. Zróżnicowanie przestrzenne patologii społecznej w Bydgoszczy i Gdyni na przykładzie zbiorowości widzów sportowych. [W:] I. Jażdżewska (red.), Zróżnicowanie warunków życia ludności w mieście. XVII Konwersatorium Wiedzy o Mieście, Łódź.
  6. Pikora M. 2013. Aktorzy, kreatorzy, konsumenci zjawiska sportowego. Rzecz o polskich klubowych kibicach piłkarskich. Studia Socjologiczne, 3(210).
  7. Sahaj T. 2007. Fani futbolowi. Historyczno-społeczne stadium zjawiska kibicowania. Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Seria: Monografie, 377, Poznań.
  8. Sahaj T. 2011. Melanż piłki nożnej i polityki. Studium przypadków pseudokibicowania. [W:] Ł. Rogowski, R. Skrobacki (red.), Społeczne zmagania ze sportem. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych, Poznań.
  9. Sahaj T. 2012. Aktywność stadionowa kibicowskich grup "Ultras" jak przejaw specyficznej komunikacji społecznej. Kultura i Społeczeństwo, 3.
  10. Słownik języka polskiego (www.sjp.pl).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-1428
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu