BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek-Hajduk Marzanna K. (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Zaborek Piotr (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Mazur Jolanta (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Sznajder Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Targański Bartosz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Związki między cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie
Relationships between the Features of the Polish Domain Websites and Their International Activity on the Internet
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2017, nr 3 tom 2, s. 423-438, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Domena internetowa, Internacjonalizacja, World Wide Web (WWW), Marka
Internet domain, Internationalization, World Wide Web (WWW), Brand
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M30, L86, F20
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie badawcze: czy występują związki między cechami domen polskich marek eksportowych a wywoływaną przez nie aktywnością w Internecie? W tym celu zrealizowano badania ilościowe polegające na obserwacji i rejestrowaniu cech witryn internetowych marek eksporterów i uzupełniono o dane wtórne na temat ruchu internetowego oraz wyników finansowych gestorów marek. Zbiorowość badawcza to 402 najsilniejsze polskie marki dóbr konsumpcyjnych, sprzedawane na rynkach zagranicznych. Stwierdzono, że każda z obserwowanych cech (liczba wersji językowych, liczba możliwości kontaktu w języku obcym, liczba wersji językowych sklepu internetowego) jest pozytywnie skorelowana z odsetkiem odwiedzin z zagranicy. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to answer the research question: are there links between the characteristics of the domains of Polish export brands and the activity they trigger on the Internet? For this purpose, a quantitative research was conducted on the observation and recording of the characteristics of the websites of the exporters' brands and supplemented with secondary data on Internet traffic and the financial results of the brands. The research community are the 402 strongest Polish brands of consumer goods, sold on foreign markets. It was found that each of the observed features (number of language versions, number of contact opportunities in a foreign language, number of language versions of the online store) is positively correlated with the percentage of visits from abroad. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cappel J.J., Huang Z. (2007), A usability analysis of company websites, "Journal of Computer Information Systems", Vol. 48, Iss. 1.
  2. Chung T., Law R. (2001), Developing a performance indicator for hotel websites, "International Journal of Hospitality Management", Vol. 22, No. 1.
  3. Dholakia R.R., Zhao M., Dholakia N., Forin D. (2000), Interactivity and revisits to websites: A theoretical framework, "RITIM Working Paper".
  4. Liu C., Arnett K. P., & Litecky C. (2000), Design quality of websites for electronic commerce: Fortune 1000 webmasters' evaluations, "Electronic Markets", Vol. 10, Iss. 2.
  5. Meyers L., Gamst G., Guarino A.J. (2005), Applied Multivariate Research: Design and Interpretation, SAGE Publications.
  6. Mushtaha A., De Troyer O. (2009), Cross-culture and website design: cultural movements and settled cultural variables, (in:) International Conference on Internationalization, Design and Global Development, San Diego, Vol. 5623, Springer.
  7. Mushtaha A., De Troyer O. (2012), A pyramid of cultural markers for guiding cultural-centered localized website design, (in:) Proceedings of Conference on Cultural Attitudes Towards Communication and Technology, Denmark.
  8. Rzeczpospolita (2015), Ranking Rzeczpospolitej Polskich Marek 2015, 1.12.
  9. Schmidt S., Cantallops A.S., dos Santos C.P. (2008), The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness, "International Journal of Hospitality Management", No. 27(4).
  10. Singh N., Boughton P.D. (2005), Measuring website globalization: a cross-sectional country and industry level analysis, "Journal of Website Promotion", Vol. 1, Iss. 3.
  11. Singh N., Fassott G., Chao M.C.H., Hoffmann J.A. (2006), Understanding international web site usage, "International Marketing Review", Vol. 23, No. 1.
  12. Singh N., Zhao H., Hu X. (2005), Analyzing the cultural content of web sites, "International Marketing Review", Vol. 22, No. 2.
  13. Smith A., Dunckley L., French T., Minocha S., Chang, Y. (2004), A process model for developing usable cross-cultural websites, "Interacting with Computers", Vol. 16.
  14. Supphellen M., Nysveen H. (2001), Drivers of intention to revisit the websites of well-known companies, "International Journal of Market Research", Vol. 43, No. 3.
  15. Tuch A.N., Bargas-Avila J.A., Opwis K., Wilhelm F.H. (2009), Visual complexity of websites: Effects on users' experience, physiology, performance, and memory, "International Journal of Human-Computer Studies, Vol. 67, Iss. 9.
  16. van der Heijden H. (2003), Factors influencing the usage of websites: the case of a generic portal in The Netherlands, "Information & Management", Vol. 40, Iss. 6.
  17. Witek-Hajduk M.K., Mazur J., Mokrysz-Olszyńska A., Sznajder A., Targański B., Zaborek P. (2016), Determinanty ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu, Raport z projektu badawczego zrealizowanego ze środków na badania statutowe Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie nr: KGS/S16/08/2016.
  18. Wu G. (2006), Conceptualizing and measuring the perceived interactivity of websites, "Journal of Current Issues & Research in Advertising", Vol. 28, Iss. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu