BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Liebert Filip (Politechnika Śląska)
Tytuł
Usługa wczesnego dostępu do produktu w dystrybucji cyfrowej z perspektywy producenta na przykładzie platformy internetowej steam
Early Access Service for Product in Digital Distribution from Developer Perspective Based on Steam Platform
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2017, z. 103, s. 157-169, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Dystrybucja usług, Sprzedaż internetowa, Oprogramowanie komputerowe, Produkt, Wyniki badań
Services distribution, Internet sale, Computer software, Product, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Platforma Internetowa Steam
Abstrakt
Celem artykułu jest wykazanie korzyści płynących dla producentów oprogramowania z zastosowania usługi wczesnego dostępu do produktu za pośrednictwem dystrybucji cyfrowej na platformie internetowej Steam. Platforma internetowa Steam oferuje sprzedaż oprogramowania i aplikacji z branży gier wideo. Przy użyciu usługi wczesnego dostępu producenci oprogramowania mogą rozpocząć sprzedaż swoich aplikacji jeszcze w fazie produkcyjnej. Metodyka badawcza objęła badania ankietowe skierowane do producentów z branży gier wideo, korzystających z platformy internetowej Steam.(abstrakt oryginalny)

The main goal of this article is to indicate benefits for software developers emerging from use of early access service for product, which is offered within digital distribution services available on internet platform called Steam. Steam platform offers sale of software and applications related with video gaming industry. By using early access service for software products developers may begin to sell their products while they are still under development phase. Selected research method was a survey, specifically designed for Steam platform software developers.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bhatnagar A., Papatla P.: Increasing online sales by facilitating spillover shopping. "Journal of Retailing and Consumer Services", No. 29, 2015.
  2. De Pourbaix P.: Internet jako kanał dystrybucji. Handel Wewnętrzny. Rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing. Instytut Badań, Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Tom 2. Maj-Czerwiec, Warszawa 2013.
  3. Dystrybucja oprogramowania w Steam, http://www.valvesoftware.com/business/, 22.11.2016.
  4. Gayer A., Shy O.: Internet and Peer-to-Peer Distributions in Markets for Digital Products. "Economics Letters", Vol. 81(2), 2003.
  5. Gurau C., Ranchhod H.: Internet-enabled distribution strategies. "Journal of Information Technology", Vol. 14, 1999.
  6. Highsmith J.: APM: Agile Project Management. Jak tworzyć innowacyjne produkty. Mikom, Warszawa 2005.
  7. Jelonek D.: Wybrane źródła konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstwa w przestrzeni internetowej, [w:] Januszewski A. (red.): Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2004.
  8. Liebert F.: Usługa wczesnego dostępu do produktu w dystrybucji cyfrowej z perspektywy klienta na przykładzie platformy internetowej Steam. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, z. 89. Gliwice 2016.
  9. Moorhouse J.C.: Property Rights, Technology, and Internet Distribution. "Journal of Technology Transfer", Vol. 26, 2001.
  10. Nylen D., Holmstrom J.: Digital innovation strategy: A framework for diagnosing and improving digital product and service innovation. "Business Horizons", Vol. 58, 2015.
  11. O'Neill E.: User-Developer Cooperation in Software Development. Springer-Verlag, London 2001.
  12. Opis Platformy Steam, http://store.steampowered.com/about/, 14.11.2016.
  13. Palmquist S.M., Lapham M.A.: Parallel Worlds: Agile and Waterfall Differences and Similarities. Carnegie Mellon University, Software Engineering Institute, 2013.
  14. Sordi J.O., Nelson R.E., Meireles M., Silveira M.: Development of digital products and services: Proposal of a framework to analyze versioning actions. "European Management Journal", Vol. 34, Iss. 5, 2016.
  15. Starostka-Patyk M.: Rola klienta w e-działalności firmy, [w:] Januszewski A. (red.): Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2004.
  16. Statystyki Usługi Wczesnego Dostępu Platformy Steam z 2014 roku, http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-11-13-early-access-popularity-growing-but-only-25-percent-have-released-as-a-full-game, 23.11.2016.
  17. Szajna A., Piecuch T.: E-biznes jako forma prowadzenia działalności gospodarczej przez współczesne przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe, nr 285. Politechnika Rzeszowska, Rzeszów 2012.
  18. Usługa Wczesnego Dostępu - Early Access FAQ, http://store.steampowered.com/ earlyaccessfaq/, 14.11.2016.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu