BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciąg Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Górska-Warsewicz Hanna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wybrane aspekty szacowania wartości marki w małych i średnich przedsiębiorstwach
Selected Aspects of Brand Value Estimation in Small and Medium-Sized Enterprises
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 7, cz. 2, s. 131-145, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce : innowacyjne strategie, narzędzia i wdrożenia
Słowa kluczowe
Marka, Wartość marki, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Brand, Brand value, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania była analiza problematyki wyceny marek jako jednego ze składników wartości niematerialnych i prawnych. Szczególną uwagę zwrócono na istotę i zasady wyceny wartości niematerialnych i prawnych, metody wyceny stosowane dla potrzeb dużych podmiotów, w tym spółek akcyjnych oraz możliwości zastosowania wybranych metod do wyceny marek w małych i średnich przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)

The aim of the publication is to present the issue of the valuation of the brand as one of the components of intangible assets and legal context of estimating the value of small and medium-sized enterprises. The methodology of the study was the analysis of available and most commonly used methods of brand valuation. The text specifies and characterizes the basic methods of valuation of brands that can be used in the process of estimating the intangible resources of small and medium-sized enterprises. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kuczowic J. (2012), Wycena małego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
  2. Panfil M. (red.) (2009), Wycena biznesu w praktyce. Metody. Przykłady, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  3. Panfil M., Szablewski A. (red.) (2009), Metody wyceny spółki - perspektywa klienta i inwestora, Warszawa.
  4. Górska-Warsewicz H. (2011), Konsumencki kapitał marki dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem (na przykładzie sektora mleczarskiego), Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  5. Aaker D.A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press, New York.
  6. Aaker D.A. (1991), Managing brand equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, New York.
  7. Keller K.L. (1993), Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer Based Brand Equity, "Journal of Marketing", nr 57 (1).
  8. Urbanek G. (2000), Koncepcja kapitału marki, "Marketing i rynek" nr 5.
  9. Seetharaman A., Nadzir Z., Gunalan, S. (2001), A Conceptual Study on Brand Valuation, "Journal of Product and Brand Management", nr 10.
  10. Interbrand (2003), Valuating and Managing Brands, The Interbrand Method and its Advantages, Interbrand.
  11. The Best Global Brands Interbrand, 2011.
  12. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands, Millward Brown 2012.
  13. "Brand FinanceÒ Global 500", Brand Finance z 2012.
  14. Ranking Najcenniejszych Marek Polskich, Rzeczpospolita 2014.
  15. Urbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu