- Autor
- Dhanashree Katekhaye (Szent István University, Gödöllő, Hungary), Magda Robert (Szent István University, Gödöllő, Hungary)
- Tytuł
- Factors Influencing Entrepreneurship in Rural Communities: An Overview About Indian Scenario
Czynniki wpływające na przedsiębiorczość w gminach wiejskich: przegląd scenariusza indyjskiego - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2017, T. 19, z. 4, s. 28-33, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorczość, Gmina, Obszary wiejskie, Innowacje, Motywacje
Entrepreneurship, District, Rural areas, Innovations, Motivation - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: R1, M0, O1
streszcz., summ. - Kraj/Region
- Indie
India - Abstrakt
- Podjęto próbę identyfikacji czynników mających wpływ na rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności na terenach wiejskich w Indiach. Na podstawie danych zgromadzonych od 85 przedsiębiorców z rejonu Vidarbha w Indiach, stwierdzono, że chociaż wielu młodych ludzi przejawia postawy przedsiębiorcze, to istnieją przeszkody ograniczające powstawanie nowych przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
The main purpose of this study is to identify the route of entrepreneurial development and their associated emerging opportunities and the formation of essential strategies which are useful in order to achieve the goal. On the basis of the knowledge of the background and the long-term situation of the Indian labor market and by examining the trend, particularly the one which refers to rural development, the study also explores the potential entrepreneurial values with the help of recognizing the specificity of rural entrepreneurial culture, researcher can understand the current situation in the entrepreneurial environment of Indian villages and basic strategies for its development. Apart from that this research also identify the main factors influencing the developmental innovation in the rural environment. The paper implemented a descriptive research design using 85 randomly selected registered entrepreneurs from Vidarbha region, data collected were analyzed using quantitative research as the systematic observation, The data analysis indicated that there is great interest to initiate a business among young individuals, even if it is difficult to promote the entrepreneurial culture, and to create the environment required for new rural enterprise.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baldwin Carliss, Eric von Hippel. 2011. "Modeling a paradigm shift: from producer innovation to user and open collaborative innovation". Organization Science 22 (6): 1399-1417.
- Enos Jaul L. 1962. Petroleum progress and profits: a history of process innovation. Cambridge: MIT Press.
- Freemanet Christopher. 1968. "Chemical process plant: innovation and the world market". National Institute Economic Review 45: 29-51.
- Mair Johanna, Ignasi Marti, Marc J. Ventresca. 2012. "Building inclusive markets in rural Bangladesh: how intermediaries work institutional voids". Academy of Management Journal 55 (4): 819-850.
- Mair Johanna, Ignasi Marti. 2009. "Entrepreneurship in and around institutional voids: a case study from Bangladesh". Journal of Business Venturing 24 (5): 419-435.
- Khanna Tarun, Krishna G. Palepu. 2010. Winning in emerging markets: a road map for strategy and execution. Cambridge MA: Harvard Business Press.
- Knight Keige et al. 1963. A fast sort of country: a study of technological innovation: the evolution of digital computers. Graduate School of Industrial Administration. Pittsburgh: Carnegie Institute of Technology.
- Shah K. Sonali, Mary Tripsas. 2007. "The accidental entrepreneur: the emergent and collective process of user entrepreneurship". Strategic Entrepreneurship Journal 1: 123-140.
- Von Hippel Eric. 1988. The sources of innovation. New York: Oxford University Press.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0010.5160