BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Idzikowski Wojciech (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), Głowicki Piotr (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu)
Tytuł
Wykorzystanie podejścia zwinnego z branży IT do tworzenia modeli biznesowych organizacji sportowych
The Use of Agile Approach from IT Industry for Business Model Creation in Sport Organizations
Źródło
Informatyka Ekonomiczna / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2016, nr 4 (42), s. 20-29, tab., bibliogr. 11 poz.
Business Informatics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Marketing, Marketing sportowy, Zarządzanie procesami, Sport, Organizacja
Marketing, Sports marketing, Process management, Sport, Organisation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Podejście zwinne jest aktualnie szeroko rozpowszechniane w obszarze zarządzania projektami informatycznymi, w związku z czym wartościowe wydaje się zwrócenie uwagi nauk o zarządzaniu na możliwości jego wykorzystania do tworzenia nowych modeli biznesowych dla organizacji sportowych. W artykule podjęto próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, jaka może być referencyjna metodyka tworzenia modelu biznesowego organizacji sportowej z wykorzystaniem podejścia zwinnego. Artykuł zawiera wprowadzenie teoretyczne, w którym zaprezentowano wyniki przeglądu literatury, a także studium przypadków i prezentację referencyjnego procesu tworzenia modeli biznesowych organizacji sportowych wykorzystujących podejście zwinne.(abstrakt oryginalny)

Agile approach is widely spread in the area of IT project management. Therefore, it seems worth considering using management sciences to exploit agile approach in order to produce new business models for sports organizations. The article attempts at finding answers to the following question: What could be referential methodology for building the business model of sports organization with the use of agile approach? The article is divided into: theoretical introduction, where the author presents findings of literature research, case study analysis and presentation of referential process of building business models of sports organizations with the use of approach.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blank S.G., 2006, The Four Steps to the Epiphany Successful Strategies for Products that Win, lulu.com.
  2. Cooper R.G., 2016, Agile-stage-gate hybrids, Research Technology Management, vol. 59, iss. 1.
  3. Dikert K., Paasivaaraa M., Lassenius C., 2016, Challenges and success factors for large-scale agile transformations: A systematic literature review, The Journal of Systems and Software, 119.
  4. Ignatius A., 2016, Toward a more agile future, Harvard Business Review, May.
  5. Maurya A., 2012, Running Lean: Iterate from Plan a to a Plan That Works, O'Reilly Media.
  6. Muduli A., 2013, Workforce agility: A review of literature, The IUP Journal of Management Research, vol. XII, no. 3.
  7. Onken M., Campeau D., 2016, Lean startups: Using the business model canvas, Journal of Case Studies, May, vol. 34, no. 1.
  8. Pope-Ruark R., 2015, Introducing agile project management strategies in technical and professional communication courses, Journal of Business and Technical Communication, vol. 29(1).
  9. Ries E., 2011, Metoda lean startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, OnePress.
  10. Ries E., 2013, What large companies can learn from start-ups, interviewed with J. Euchner, Research Technology Management, July-August.
  11. Wendler R., 2013, The structure and components of agility - a multi-perspective view, Informatyka Ekonomiczna, nr 28.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3858
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/15611/ie.2016.1.02
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu