BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowski Waldemar (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Ocena wielokryterialna inwestycji infrastrukturalnej na przykładzie odcinka S7 Miłomłyn-Ostróda
Multicriterial Evaluation of Infrastructure Investment on The Example of S7 Miłomłyn-Ostróda
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017, nr 491, s. 252-263, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Współczesna ekonomia a rozwój zrównoważony
Słowa kluczowe
Drogi, Infrastruktura, Inwestycje
Road, Infrastructure, Investment
Uwagi
Klasyfikacja JEL: O21, O22
streszcz., summ.
Abstrakt
Infrastruktura transportu drogowego stanowi jeden z najważniejszych systemów mających bezpośredni i pośredni wpływ na rozwój gospodarczy danego obszaru. Wielość i złożoność relacji związanych z inwestycjami infrastruktury drogowej oraz ograniczona informacja na poziomie regionalnym i gminnym powoduje konieczność stosowania sytuacyjnego podejścia do każdego projektu. W artykule poruszono problem badawczy związany z oceną infrastruktury drogowej w aspekcie ekonomicznym, technicznym i środowiskowym. Przedmiotem badań jest odcinek drogi S7 o długości 38 km, między Ostródą a Miłomłynem. Dobór metod oceny wynika głównie z kontekstu analizy w wymiarze korzyści, oddziaływania lub też rodzaju infrastruktury. Kryteria doboru metod oceny stanowią wyzwanie dla efektywności oceny projektów publicznych. Na potrzeby badań został opracowany model oceny zweryfikowany na konkretnym przykładzie(abstrakt oryginalny)

Infrastructure projects are one of the basic elements of development at national, regional and local level. Relevance of infrastructure investment determines the speed and at the same time sustainable development of municipalities. One of the decisive circumstances of local development is an efficient road infrastructure. The main problem, in terms of road projects, is their economic, technical and environmental evaluation. This article addresses the research problem related to the assessment of infrastructure investment in economic, technical and environmental terms. It presents a model for assessing on the example of national road S7 Miłomłyn - Ostróda. The results of the research give opportunity to a more detailed analysis and evaluation of road projects. For the needs of the study, an evaluation model was developed on a specific example(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzozowska K., 2005, Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych przez kapitał prywatny na zasadach "project finance", CeDeWu, Warszawa.
  2. Domańska A., 2006, Wpływ infrastruktury transportu drogowego na rozwój regionalny, PWN, Warszawa.
  3. Drabniak A., 2008, Podstawy oceny efektywności projektów publicznych, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  4. Grzywacz W., 1982, Infrastruktura transportu, Wyd. Komunikacyjne i Łączności, Warszawa.
  5. GUS, 2014, Transport drogowy w Polsce w latach 2005-2013, Warszawa.
  6. Kamińska T., 1999, Makroekonomiczna ocena efektywności inwestycji infrastrukturalnych na przykładzie transportu, Gdańsk.
  7. Kamińska T., Rusak M., 2000, Kryteria społeczno-ekonomiczne decyzji infrastrukturalnych w transporcie, Przegląd Komunikacyjny, nr 3.
  8. Kasiewicz S., Rogowski W., 2009, Projekt europejski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  9. Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, 1997, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych, wyd. II, Warszawa.
  10. Kozłowski W., 2012, Zarządzanie gminnymi inwestycjami infrastrukturalnymi, Difin, Warszawa.
  11. Kryk B., 2013, Analiza kosztów i korzyści w ocenie efektywności ekologicznej i społecznej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 297.
  12. Malik K., 2004, Efektywność zrównoważonego i trwałego rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole.
  13. Mendyk E., 2002, Ekonomika i organizacja transportu, wyższa szkoła logistyki, Poznań.
  14. Piłat J., Radziszewski P., 2007, Nawierzchnie asfaltowe, WKŁ, Warszawa.
  15. Poniatowska-Jaksh M., 2001, Wpływ płatnych autostrad w Polsce na funkcjonowanie firm, [w:] Fierla I. (red.), Regionalne uwarunkowania lokalizacji przedsiębiorstw w Polsce, SGH, Warszawa.
  16. Ratajczak M., 1999, Infrastruktura w gospodarce rynkowej, Poznań.
  17. Rosik P., Szuster M., 2008, Rozbudowa infrastruktury transportowej a gospodarka regionów, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskej, Koszalin.
  18. Wasilewska M., Plewa A., Gardziejczyk W., 2011, Wybrane problemy konstruowania nawierzchni drogowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2017.491.24
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu