BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smoluk-Sikorska Joanna (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Sale of Organic Food in Specialist Outlets in Poland
Źródło
Intercathedra, 2014, nr 30(3), s. 72-79, tab., rys., bibliogr.7 poz.
Słowa kluczowe
Sprzedaż detaliczna, Produkt, Żywność ekologiczna
Retail sales, Product, Organic food
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
The aim of the paper is to analyse the structure and range of organic food offer in specialist shops in Poland. In order to achieve this goal, results of research conducted in 2011 on retail of organic products were presented in the article. An analysis of the width and depth of organic product range was carried out and grounds for lack of the offer complexity were presented as well. The conducted research shows that the best-developed offer occurs in case of cereal, fruit and vegetable products, but the worst one - in meat and sausages. Factors determining the offer, such as lacks in suppliers offer, seasonality of supply and lack of consumers' interest were also discussed in the paper. The conducted study proves that the insufficiency in product range mainly results from the quite narrow offer of the intermediate links of the organic food distribution chains and relatively long distance to suppliers. The investigated retailers want to develop their offer and they indicate an increase in consumers' interest as a main factor determining this growth(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kosicka-Gębska M., Krzyszczuk-Tul A., Gębski J. 2009. Handel detaliczny żywnością w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa.
  2. Łuczka-Bakuła W. 2007. Rynek żywności ekologicznej. Uwarunkowania i wyznaczniki rozwoju. PWE, Warszawa.
  3. Łuczka-Bakuła W., Smoluk J. 2006. Analiza dystrybucji żywności ekologicznej w Polsce. In: Z. Zbytek (eds.). Wybrane zagadnienia ekologiczne we współczesnym rolnictwie, Vol. 3, Wyd. PIMR, Poznań, p. 72-79.
  4. Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., 2011. Marketing: koncepcje strategie, trendy. Wyd. UE w Poznaniu, Poznań.
  5. Sullivan M., Adcock D. 2003. Marketing w handlu detalicznym. Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków.
  6. Szulce H. Florek M., Janiszewska K., Żyminkowski T. 2013. Marketing w działalności gospodarczej. WSiP, Warszawa.
  7. www.organic-world.net [12.02.2014].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-3622
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu