BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Knapik Wioletta (Agricultural University of Cracow, Poland)
Tytuł
Sustainable Consumption vs Social Connections Between Organic Food Producers and Purchasers
Źródło
Intercathedra, 2017, nr 33(1), s. 63-69, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Więzi społeczne, Zdrowa żywność, Agroturystyka, Żywność ekologiczna, Wzrost ekologicznie zrównoważony
Social bond, Health food, Agrotourism, Organic food, Environmentally sustainable growth
Uwagi
summ.
Abstrakt
The aim of the article is to present selected aspects of sustainable consumption and their social dimension. The article characterises organic farming as the main factor of sustainable development and social benefits resulting from the sales of organic products. It gives an example of networks connecting producers and consumers of organic products. These networks are an example of good practice in shortening the food chain and they prove the ecological awareness of healthy food producers and purchasers. It is necessary to pay attention to the fact that as far as the aspect of social relations and connections between these groups is concerned, it is possible to notice very important premises for the creation and tightening of mutual bonds. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Agroturystyczne gospodarstwa edukacyjne - idee i dobre przykłady. (2010), Kraków, Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie. http://ksow.pl/fileadmin/user_upload/ksow.pl (accessed on 3 August.2016).
  2. Beck U. (2004), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Warsaw, Wydawnictwo Scholar.
  3. Beck U., Giddens A., Lash S. (2009), Modernizacja refleksyjna. Polityka, tradycja i estetyka w porządku społecznym nowoczesności, Warsaw, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  4. Bylok F. (2009), E-konsument w społeczeństwie informacyjnym, [in]: S. Partycki (ed.), Egospodarka, E-społeczeństwo w Europie Środkowej i Wschodniej, Vol. II, Lublin, Wydawnictwo KUL, p. 78.
  5. Castells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Warsaw, Wydawnictwo Naukowe PWN, pp. 362-369.
  6. Official Journal of the European Union of 2 April 2011 (2011/C 104/01).
  7. Gilejko L. (2008), Rynek i otoczenie instytucjonalne, [in]: Gardawski J., Gilejko L., Siewierski J., Towalski R., Socjologia gospodarki, Warsaw, Difin sp. z o.o., pp. 86-87.
  8. Osetek J., Osetek J. (1989), Rolnictwo i Ogrodnictwo Biodynamiczne, Bydgoszcz, Przedsiębiorstwo Innowacyjne "Otylia", p. 8.
  9. Report on Organic Farming in Poland 2011-2012. http://www.ijhar-s.gov.pl/pliki/A-pliki-zglownego katalogu/ethernet/2013/SME/raport ekologiczny 2011 2012 GIJHARS.pdf (accessed on 2 September 2016).
  10. Rolnictwo ekologiczne czynnikiem rozwoju lokalnego. Analiza wybranych przypadków (2013), Warsaw Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN.
  11. Stempnakowski Z. (2007), E-biznes w zastosowaniach, [in]: A. Szewczyk (ed.), Społeczeństwo informacyjne-problemy rozwoju, Warsaw, Difin sp. z o.o., pp. 81-82.
  12. Zacher L. W. (2008), Transformacje społeczeństw konsumpcyjnych-między techniką a kulturą, [in]: S. Partycki (ed.), Kultura a rynek, Vol. I, Lublin, Wydawnictwo KUL, p. 50.
  13. http://lokalnazywnosc.pl/strony/o-nas (accessed on 10 October 2016).
  14. http://lokalnazywnosc.pl/wydarzenia (accessed on 13 October 2016).
  15. http://lokalnazywnosc.pl/katalog (accessed on 14 October 2016).
  16. http://www.odrolnika.pl/projekt.php (accessed on 14 October 2016).
  17. http://www.odrolnika.pl/naszeprodukty.php (accessed on 16 October 2016).
  18. http://www.grupa.odrolnika.pl/ogrupie.html (accessed on 16 October 2016).
  19. http://www.ifoam.org/sites/default/files/poa_folder_polish.pdf (accessed on 5 December 2016).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-3622
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu