BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nováková Renata (University of Ss Cyryl i Metody w Trnawie)
Tytuł
Proces Management as an Important Part of Marketing Activities in the Woodworking Industry
Źródło
Intercathedra, 2011, nr 27(3), s. 52-57, rys., bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Proces zarządzania, Marketing, Przemysł drzewny, Przemysł meblarski
Management process, Marketing, Wood industry, Furniture industry
Abstrakt
Currently, a great importance is ascribed to the process orientation in quality management. A part of Juran´s Quality Spiral involves also marketing, which represents the course of the main activities and supportive processes in the organization. Specific feature of marketing processes is that they focus on market analysis, marketing planning and development of marketing strategy within the organization, with the aim to promote sales of product and establish communication with customers. This paper intends to emphasize the importance of positive and negative aspects of process orientation in marketing and better performance of the company in competitive environment. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Nováková R.: Procesný prístup v manažérstve kvality (Process approach in quality management). KON-PRESS, Trnava, August 2009. ISBN 978-80-85413-63-2.
  2. Nováková R., Linczényi A.: Manažérstvo kvality - učebná pomôcka pre stredné odborné školy (Quality management - textbook for secondary school). KON-PRESS, Trnava 2007. ISBN 978-80-969755-0-1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-3622
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu