BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kucerová Marta (Slovenská technická univerzita Bratislava)
Tytuł
Improvement in Quality Management System
Źródło
Intercathedra, 2008, nr 24, s. 49 - 50, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
System zarządzania jakością, Pracownicy w organizacji
Quality management systems, Employees in the organization
Abstrakt
The article is aimed to continual improvement as one of the basic principle of quality management systém. The use of systematic method of improvement means permanent monitoring of the status and development of processes, prevention of negative tendencies and conscious active attitude to changes, which could result into quality improvement. The contribution is the part of project VEGA number 1/0229/08 focused on quality management solved at the Department of Quality Engineering, MTF STU Trnava.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kolektív autorov: Metody zlepšování jakosti. Six sigma a další strategie. Praha, StatSoft 2002, ISBN 80-238-9410-2.
  2. Linczényi A.: Projekt dištančného vzdelávanie v oblasti manažérstva kvality. Bratislava, STU 2004. ISBN 80-227-2130-1.
  3. Plura J.: Plánování a neustálé zlepšování jakosti. Praha, Computer Press, 2001, ISBN 80-7226-543-1.
  4. STN ISO 9004:2001: Systémy manažérstva kvality. Návod na zlepšovanie výkonnosti. ÚNMS, Bratislava 2001
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-3622
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu